torsdag 12 augusti 2010

Sprättigt värre

Vi försöker hålla en något slankande kost just nu, lite åt LCHF-hållet även om vi inte är fullt så noga som man kanske borde vara. Igår åt vi Blomkål med ägg och basilikafräs. Till det åt vi dessutom lufttorkad skinka. Det var mumsigt. Du hittar receptet om du klickar på länken. Det är lite bröd i det, men tar man bort det så blir det LCHF. Ikväll ska vi synda och äta Mammas Scans köttbullar med makaroner. Det är både gott och snabblagat, när man har lite ont.

Vi har varit och handlat idag, vilket alltid frestar på ryggen. Vi var även till loppisen och lämnade en del smått och gott. Naturligtvis följde det med lite saker hem. Idag var det enbart böcker. Fyndet var en vegetarisk kokbok som jag letat efter länge. Den ingår i en serie där vi haft alla de andra delarna. Nu är den serien komplett. Jag tror vi ska köpa en tavellist och sätta i köket och ha denna bokserie på.

Jag syr stickfodral just nu. Ett av dem tog tråden slut för. Jag tog rullen med mig och skulle köpa en ny i samma färg. Då har färgen utgått. Typiskt! Eftersom det är synliga sömmar så kan jag inte byta till en liknande nyans. Nu måste jag sprätta upp alla synliga sömmar och göra om det. Det är smällar man får ta. Jag får väl sprätta, medan jag tittar på Ernst. Om jag sitter hemma i TV-fåtöljen och sprätter så kan ju Ernst sprätta runt i hyttan i Järboås.

4 kommentarer:

Mija sa...

Hej! Om du inte har något för dig så kika in hos mig och svara på dagens fråga till publiken! :)

Mija sa...

SV: Ha, tretton år fredagen den 13:e, nice. ;)

Lisette sa...

Attans! Sprätta som är så trist. Men som min gamla sy-mamma sa " Du är inte sytämjd förrän du har lärt dig att man måste sprätta allt som inte är prfekt" Så det så. "Bara att hacka i sig" säger man nu för tiden ;))

Cicki sa...

Lisette: Det är sprättat och klart nu så det är bara att sy om. Nu fick ja lära mig ett nytt uttryck.....:-)