tisdag 22 juni 2010

Lättstressad

Idag var jag ner på apoteket och skulle hämta en lång lista med mediciner jag behöver. Jag hade mailat läkaren om nya recept i slutet av maj. Han bekräftade en dag efteråt att recepten gått in till apoteket. När jag nu skulle hämta ut det så fanns det inget nytt recept.

Sådant här stressar mig så oerhört att jag fick bita mig i läppen för att inte börja storgråta där på apoteket. Då blir jag så osäker. Är det jag som missuppfattat?

Nu har jag kollat. Det var riktigt att jag fått en bekräftelse från läkaren. Något måste ha hänt på vägen mellan läkarens och apotekets datorer. Jag har nu mailat läkaren och bett honom att göra om det. Det värsta var att den medicin jag behövde som bäst hade jag bara för en dag kvar hemma. Som tur är så finns den att köpa receptfritt. Men det blir ju mycket dyrare.

Jag måste också fixa med mitt Bank-Id som inte vill fungera.

Fy så jobbigt sånt här blir. Jag känner hur spänd jag blir i hela kroppen och värken kommer på direkten.

2 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Jag var iväg i förra veckan och den där Haita? hade inte fått iväg receptet på allergisalvan. Blir så trött. Ringde VC och kollade upp, och samtidigt kolla upp om intyget gått iväg till tekniska kontoret om parkeringstillstånd, de hafde inget fått 19 april ska det vara skickat. Ringde VC, idag ringde Haita? Han hade lämnat över det till Jan Holmgren så han får skriva det. VA?? sSista ordetär inte sagt än. Avvaktar ett par dagar HSAN ska få ett brev från mig

Cicki sa...

Biggan: Jag läste hos dig att du hade problem med det där. Ibland blir man så trött.