lördag 22 maj 2010

Utslagna

Igår var sambon och jag nere på stan och uträttade några ärenden. Bland annat var jag till min tygguru. Jag skulle köpa knappar och lite annat smått och gott till min blivande nya sommarklänning. Tydligen gick det ett rejält åskväder över stan precis så. Vi märkte ingenting. Vi började väl ana lite oro när vi sedan gick en sväng på Clas Ohlsson där lyset slocknade och hade sig.

När vi kom ut från köpcentret och skulle till bussen då insåg vi att det måste regnat rejält. Det var fullt med vatten överallt. De stackars klädnasarna på torget kämpade tappert med att plocka ihop.

När vi kom hem såg vi vidden av det hela. Proppar hade slagits ut och både bredband och telefon hade lagt ner. På balkongen hade den nysådda jorden stänkt upp på balkongräcket av slagregnet.

Men det var rätt skönt att vara utan internet en fredagkväll. Vi tittade på en dvd om drotting Elisabeth och hennes kamp med halvsystern Maria Stuart istället för att sitta vid datorerna. Nu är vi åter ute i etern på alla sätt och vis.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men oj!

Hittade du nåt tyg?

Cicki sa...

Bloggblad: Jag har fått ett kanonsnyggt tyg av min väninna Ulla. Så tyg hade jag redan. Jag hade kunnat köpa tyger nu också men det är köpstopp på det.....:-) Nu när jag äntligen lyckats röja bland alla högar så måste jag sy upp en del av det som redan finns. Bildbevis på klänningen kommer när den är klar.

Anonym sa...

Oj, måste ha varit ett riktigt rejält åskväder. Vi var ju utan internet ett par dar nu nyligen. På ett sätt jättejobbigt för en som är helt beroende av datorn - men samtidigt skönt på ett sätt! Man fick ju tid till att göra en massa annat istället :-).

Anonym sa...

När man går i affärer märker man inget om väder och vind. Jag var också och handlade och kom ut till en nytvättad värld och bil och solen lyste.

Cicki sa...

Annika: De timmar vi var utan var alldeles lagom. Flera dagar låter jobbigt....:-)

Solveig: Det duggregnade lite när vi kom ut men inte värre än att man blev lite lagom blöt. Det slutade ganska snart och sedan sken solen igen. Som den gjort när vi gick in i affärscentrumet.