måndag 17 maj 2010

Aldrig lagom

Idag har väninnan U varit här. Vi hade en trevlig stund där vi gick igenom tyger och annat hon fick av mig efter min utrensning. Det känns så bra att ge till henne för hon gör så mycket till Röda Korset av det. Bland annat är hon med och syr olika barnpaket som sedan skickas utomlands. Så den där gamla urtvättade handduken eller det där halvtrasiga lakanen kommer alltid till användning, i omsydd form.

När hon hade åkt så drog jag igång en deg och gjorde linfröbullar. De är så himla goda. Så ikväll blev det minestrone (som jag hade i frysen sedan tidigare) med hembakat bröd till. Ikväll är jag så trött att ögonen går i kors. Det är nog sviter från städ-och röjarhelgen. Jag borde nog vilat efter att väninnan åkte hem idag.

Tänk att man inte kan ha en "lagomknapp" inopererad någonstans. Undrar vad jag ska dra igång för stolleprov imorgon?

4 kommentarer:

Cina sa...

"Lagomknapp" vore skönt att ha! Hoppas du hämtat nya krafter nu!
Kram!

Cicki sa...

Cina: Jag har sovit tio timmar inatt. Ändå är jag skittrött. Vi måste gå till Willys och handla idag. Det är väl det ända jag kommer att orka med, som det känns nu.

Camilla sa...

Jag skulle också behöva en lagomknapp. Jag kan dra igång hur många saker som helst på en gång när jag har en "ledig" dag.

Hoppas du vilat upp dig nu, eller gör i mogon i alla fall :-)

Cicki sa...

Camilla: Eftersom jag alltid varit så här så är det kanske inte konstigt att man har en värkbruten kropp. Du får passa dig, så du inte hamnar där du också. Fast mitt bottnar ju även i utbrändhet och det är något helt annat än att jobba sig fysiskt trött. Jag kom i säng tidigt igår vilket kändes bra. Ska försöka vara lika duktig ikväll.....:-)