tisdag 2 februari 2010

Mystiska saker händer

Det är märkliga saker, dessa datorer. Idag kom jag inte heller in på hemsidan så jag började fundera på om jag skulle ringa till Danmark där själva webhotellet häckar. Jag ber sambon kolla på sin dator om han kommer in på min hemsida. Det gick lätt som en plätt och själv såg jag nog ut som en fågelholk i nyllet.

Misstanken blev ju då att felet fanns i min dator. Vi bytte plats så jag satte mig vid sambons dator och kollade både på webhotell och hemsida. Allt såg juste ut. Sambon satt vid min dator och kliade sig i huvudet. Vi var rörande överens om att på något vis hade hemsidan blivit spärrad hos mig. Men hur? och varför? var frågor vi inte kunde besvara. Till slut uppdaterade sambon lite grejer och helt plötsligt fungerade allt igen. Det är ett mysterium.

Jag har i och för sig ibland fått för mig att jag har ett intrång på min dator. Den lever liksom ett eget liv ibland. Men vi har ju både hängslen och livrem som säkerhet, så det är näst intill omöjligt att det kan ske. Och vem skulle ha något intresse av att hacka sig in hos mig. Jag har ingenting av vikt på min dator. Inte för andra i alla fall.

Ja, oavsett vad det beror på så har hemsidan tydligen fungerat hela tiden. Numera gör den det även i min dator.

Uppdatering: Senare idag fick jag mail från webhotellet. De hade haft problem så det var nog inte enbart min dator, trots allt.

6 kommentarer:

Cina sa...

Det här med teknik är inte alltid helt enkelt att förstå sig på!
Hoppas att det fortsätter fungera även på din dator!
Tack för din omtanke!
Kram!

Spader Madame sa...

Computers! You can't live with them and you can't live without them.

Det här var en kommentar på engelska, använder tydligen det idag... Den betyder att datorer är som män.

Cicki sa...

Cina: Nu verkar allt fungera som det ska.

Spader: Du vet väl att män är som luft, på grund av samma anledning....:-)

Pärlmudden sa...

Du har något att hämta på min blogg!
KRAM!

Mångmamma sa...

Ibland kan man ju bara klia sig i huvudet och undra hur det står till med tekninkens under.
Vår lap-top är så erbarmligt seg så jag får gråa hår.
(Nya alltså.)
Trots alla tänkbara uppdateringar av virus-skydd, konfigureringar och defragmenteringar...
Så bor vi bortom ära och redbarhet ute på "landet" också..

Cicki sa...

Pärlmudden: Jag såg det. Får jag grunna i några dagar först. Har lite annat för mig som mammografi och annat stök som upptar min hjärna just nu.

Mångmamma: Visst kan man bli galen. Som tur är så är sambon datanörd så han fixar det mesta. Men även han kliade sig i sitt gråa skägg (no hair) innan han uppdaterade så det löste sig.