lördag 6 februari 2010

Får jag presentera

Får jag presentera Herr Agaton Mus. Han är en mycket stilig herre som satsar på det här med att vara välklädd.

Precis som hans väninna Fru Amalia Mus så är han sydd helt i bomull och stoppad med ett giftfritt fiberfyll.

Han finns nu upplagd på hemsidan.





Full längd är 58 cm. Givetvis är han av-och påklädningsbar. Jag har försökt hålla ner antalet lösa delar även denna gång.











I byxorna är det två tryckknappar i knäppslån längst ner.











Skjortan har sex tryckknappar, fyra i fram och två i ärmarna. Dessutom är det fyra vanliga knappar som dekoration i fram.









Västen har två tryckknappar och två vanliga knappar som lösa delar.

13 kommentarer:

Mångmamma sa...

Åh, vad söt!

Moster Ma sa...

Han e ju för underbar!

Cicki sa...

Mångmamma och Moster: Visst är han stilig. En riktig gentleman....:-)

Christina sa...

WOW!!! Så fin han blev, Herr Agaton Mus!
Och så fina kläder sen. :D
Det kallar jag en välklädd mus!

Cicki sa...

Christina: Jag är jättenöjd. Det är så roligt att göra dessa möss.

KB sa...

Vad stilig han är! En riktig äkta gentleman ser han ut att vara. Vad fina kläderna blev.

KB

Cicki sa...

KB: Tack. Jag är jättenöjd själv.

Spader Madame sa...

Looking good! Översättes: Ser bra! Kramis...

Cicki sa...

Spader: Thank you, Spade! Översättes: Tack du, Spade! Gud vad jag lär mig språk på kursen för blonda, trots att jag är rödhårig!

Biggan999 Svart och vitt sa...

Han var stilig, som väntat

Cicki sa...

Biggan: Visst är han.

Le Loup sa...

Söt! Fasen, jag kan inte begripa att du kan utföra sådana trollkonster med symaskinen. Själv blir jag ilsk bara jag sätter mig bakom en. Textillim är en fin vän här i hushållet.... ;)

Cicki sa...

Shirouz: Det vet du väl att allt är enkelt när man kan det.....:-) Du trollar med något annat. Jag blir alltid impad över dina kloka tankar och ditt läsande. Jag läser för att bli avkopplad. Du läser för att bli ännu klokare. Det är stort.