onsdag 13 januari 2010

Kanske lite bloggtorka

Just nu är jag dålig på att blogga, men jag vet egentligen inte vad jag ska blogga om. Det har mest varit att hamna tillbaka i vardagslunken igen. I måndags var min väninna hit och fikade. Igår var jag i tvättstugan. Hur kul är det att blogga om det. Idag har jag varit på tantlunch. Både det och mitt väninnebesök är energipåfyllare, men inte mycket att blogga om.

Men syr gör jag, så fort jag får en stund över. Jag vet att några är nyfikna på mina möss, som är mitt senaste projekt. Det kommer. Den här veckan bör det bli i alla fall. Det tar lite tid för det är rätt pyssligt, men vansinnigt roligt. Så lugn, bara lugn. Det kommer, som sagt var.

Nu vet ni i alla fall att jag lever och lever ganska gott, dessutom. Jag har bara inga spännande tankar och händelser att berätta om.

6 kommentarer:

Kesu sa...

Man måste inte blogga varje dag. Se på mig ;)

Cicki sa...

Kesu: Nej, jag vet. Det känns bara lite konstigt eftersom jag oftast bloggar varje dag....:-)

Cina sa...

Så kan det vara! Var sak har sin tid! Ska bli kul att se dina möss! Ha det gott så länge!
Varm kram!

KB sa...

Vanlig s k vardagslunk kan vara rätt spännande också. Själv ska jag ut i vårt lilla förrådshus och söka efter kläder som I kan använda igen. Han har tappat drygt 25 kg nu. Jag har lovat sy in lite jeans åt honom, det ÄR inte kul. Men, vad gör man som sagt inte för "de små"!

Besöket i förrådet brukar bli ett äventyr!

Varm Vardagskram från

KB

Cicki sa...

Cina: Du har ju helt rätt. Var sak har sin tid. Låter man det inte vara så kanske man mår dåligt av att stressa fram något.

Idag ska jag sy huvudet. Sedan är den första klar.

KB: Just nu njuter jag av vardagslivet. Har jag glömt eller missat något? Vem är det som rasar så i vikt? I kanske? Då är det bra att mamma sparat gamla kläder....:-)

KB sa...

Ja, det är mitt "lilla" I! Nu har jag sagt till honom att ta det lugnt, det räcker nu. Med sina 195 centimetrar får det inte bli för mycket. Men det är inte mamma som sparat, det är han själv. Här kastas inget! Du ska tro att jag hittade mycket.Sju par byxor, fyra fina skjortor och X antal T-shirt. Jag slutade räkna vid 29... Ska fortsätta kolla kläder imorgon, utan fröken Majkens hjälp..!!!


KB