fredag 15 januari 2010

Får jag be att presentera

Detta är Fru Amalia Mus. Ska vi vara riktigt noga så är det Amalia del 2. Del 1 blev inte bra för att jag hade inte rätt fyllning hemma. Men nu är allt färdigt i alla fall och jag själv är mycket nöjd.

Fru Amalia är sydd helt i bomull och fylld med ett fiberfyll som är helt giftfritt och garanterar att kunna tvättas i 60 grader.

Jag planerar att även sy Herr Mus, Unge herr Mus och Unga fröken Mus. Dock ej någon Svarte Petter.....:-)

Man ska kunna köpa en docka, två dockor eller en hel familj om man vill. Allt efter önskemål.

Uppdatering: Jag glömde måtten. Dockan är ca 58 cm lång. Det är alltså en stor docka.

Mer uppdaterat: Jag kommer att döpa varje docka för att på så vis göra dem unika. En textad namnskylt kommer att följa med varje docka.
Armar och ben är avsydda vilket gör att de blir ledade. Det syns här när hon sitter och dinglar med benen över bordskanten och har lagt armarna sedesamt i knät.

Min tanke med dessa dockor är att de ska passa barn (och vuxna) i alla åldrar. Därför har jag broderat ansiktet för att minimera antalet lösa delar. Det enda som nu är löst är tryckknappar bak i kläderna.

Vi testade musdockan på Melina 7 månader och hon satte direkt igång att snacka med den. Så även ett sådant litet barn kan ha glädje av dockan. Man ska kunna ha den som en gosedocka i sängen utan att mamma och pappa ska behöva vara oroliga att något lossnar och hamnar i munnen.




Amalia är av-och påklädningsbar. Här är det ett förkläde. Det har två tryckknappar i ryggen.















Även blusen har två tryckknappar i ryggen.













Byxorna har inga lösa delar.

















Här kommer porrbilderna. Amalia i avklätt tillstånd.

Mina funderingar nu är: Är detta en docka som kan vara av intresse? Är det någon som vill köpa en sådan här musdocka? Och i så fall: Vad anser ni att ni skulle vilja betala för en sådan här docka?





Jag vet att jag inte kan få ut värdet för hur lång tid det tagit. Uppskattningsvis har det nog tagit 20 timmar att sy docka och kläder. Det är mycket pyssel.

Som sagt var så är min fråga: Vill någon köpa en sådan här docka och vad vill man i så fall betala för den.

Jag lägger inte ut den på hemsidan ännu. Jag vill ha lite svar på mina frågor först. Är det någon som vill se större bilder så kan man maila mig så skickar jag över det.

20 kommentarer:

Le Loup sa...

Jag är så imponerad, vad du är bra, Kicki! Jag har ingen aning om vad det skulle kunna kosta, jag tycker hon är jättefin, jag skulle kunna tänka mig att köpa en, men jag misstänker att jag inte skulle få ha den ifred för Styre...

Le Loup sa...

Och det ska givetvis stå Cicki med C. Inget annat. Ursäkta.

Cicki sa...

Shirouz: Det är klart jag förlåter dig för den missen....:-)

Styre han är som han är, verkar det som. Elvis har fått en ny plats att ligga på. Bakpå tjockTVn. Där ligger han och tittar på oss. Man ser bara öronen och ibland tittar nosen fram lite så han kan ha koll. Fast häromdagen så ramlade han ner mellan TVn och bokhyllan. Tyvärr hann jag inte med att se det men M skratta så magarna hoppade....:-)

Viola sa...

Wow vilken snygg mus! Jag skulle gärna köpa den...
Att sätta en prislapp är så svårt,då man vet vilket arbete det ligger bakom.
Vacker är han,den speglar din vänliga själ.
Kram

Cicki sa...

Viola: Tack. Jag har ett pris i huvudet men jag vill kolla om det är gångbart.

Nilla sa...

Helkul Cicki. Jag gillar verkligen musen. Hon är söt som socker. Att sätta ett pris på den är svårt. Kom du med ett förslag så kan väl de som läser här ge tummen upp eller ner.

Cicki sa...

Nilla: Tack. Jag gillar henne också....:-) Jag avvaktar lite få se vad som kommer fram. Annars lägger jag ut ett prisförslag få se om det faller i god jord.

macozaza smycken sa...

Men guuud vilken härlig! Jag vill ha! Jag vill ha en musfru med man. Den på bilden vore inte helt fel. *blink*

Prislappen då ja... svårt ju. Som alltid med hantverk. Men 20h är ju inte litet tid, så jag skulle nog säga att med ett timpris på en hundring skulle den landa på tvåtusen spänn och det betalar väl ingen? (även om man skulle vilja) Men en fem-sex-sju hundra är väl inte orimligt? Den blir ju unik och så är den handgjord.
Det är ju en del materialkostnader också och el till symaskinen och litet så... =D

Cicki sa...

Helene: Du vet ju hur det är det där med timpenningen. Du får ju heller aldrig ut det för dina smycken.

Moster Ma sa...

Den är otroligt fin!!
Dess rätta värde lär du aldrig få ut, för som sagt hantverk och 20 timmars arbete.... är inte "lönsamt".

Cicki sa...

Moster: Jag vet. Det hade jag inte räknat med heller. Jag gör ju inte det här för att försörja mig. Det är ju mer för att ha något meningsfullt att göra och få några kronor extra som lite guldkant på tillvaron.

KB sa...

Vi tycker Amalia 2 är STÖRTSKÖN!!!
Ansiktsuttrycket är obetalbart.

Kram

KB o I

Cicki sa...

KB: Kul att den "lille" mannen är med och tycker till. Hej på dig Kazi....:-)

Lisette sa...

Jättecharmig! Och så stor!!! Det ska bli kul att få följa hur familjen kommer att utökas. Du är jätteduktig. Och så genomtänkt sedan!

Christina sa...

Musen är hur fin som helst, men som flera andra har påpekat så blir det nog knepigt att få lön för mödan, när det finns så mycket industritillverkat som folk köper istället.
Den är så fin och jag gillade speciellt porrbilderna ;)

Cicki sa...

Lisette: Tack. Vad glad jag blir över dina ord.

Christina: Lön för mödan har jag inte väntat mig heller. Det är som du säger industritillverkat som gäller. Tyvärr. Men det var nog där jag tänkt mig prismässigt, att hamna på en rimlig nivå med vad som lockar en vanlig köpare.

Porrbilderna är bonusmaterial som jag tillhandahåller....:-) Det var faktiskt allvarligt menat att visa upp hur kroppen är uppbyggd och stoppad.

Smycka sa...

Fru Amalia Mus är ju helt bedårande! Ursöta kläder också! Himla fin! Kram =o)

Cicki sa...

Smycka: Tackar....:-)

Junebacken! sa...

Vilken UNDERBAR mus!!! Hon är alldeles bedårande och kläderna passar henne som handen i handsken!
Det där med pris är svårt. Vill man sälja många eller vill man sälja några? Det är också svårt att sätta pris när man inte sett den i verkligheten. Prova lite försiktigt med en femhundring och vill ingen köpa så är det ju för dyrt. Säljer du massor så är det för billigt. Det är svårt att veta var man ska lägga sig. Men den var huuur söt som helst! =)

Cicki sa...

June: Tack. Visst är hon charmig....:-) För det mesta tror jag att jag lägger mig på en lagom prisnivå, men den här gången är det svårt. Tror ändå jag har rätt klart för mig vad det ska bli för pris.