måndag 26 oktober 2009

Pilsneraxlar och gubbmage

Jag håller på att sy en tunika till mig själv. Med ett nytt mönster som jag inte testat tidigare. Så det har blivit mycket sprättande, mycket omklippande, många omsyende och massor med svordomar. Det är ju självaste den att man inte kan ha en normal kropp. Jag drar storlek 44 vid mittenpartiet, resten av mig är en 36:a. Jag kanske ska vara glad ändå att jag kan sy för det är svårt att hitta konfektion som funkar. Det är ofta jag får ändra både här och där. Nu är det bara lite fållandet kvar så förhoppningsvis kommer det bildbevis imorgon.

Jag borde även hunnit med att vattna blommorna, matat surdegarna och betalat räkningar. Det får bli imorgon. Det känns viktigare att få tunikan klar.

8 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Vad är pilsneraxlar?

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Tänk dig en flaska, sluttande alltså.

Christina sa...

Jag ser surdegarna framför mig, hur de öppnar munnarna och flämtar... ;)

Äh, du är skapt som de flesta över 40 ;)
Om jag tittar ner så sticker min mage fram längre än tuttarna, håhåjaja!

Cicki sa...

Christina: Jasså du ser också ut sån. Men jag tror du är längre än 156 i alla fall. En annan ser lika bred som lång ut, ungefär....:-) Nu är den klar i alla fall och jag är nöjd. M får fota mig imorgon.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Ha bara koll på ditt blodsocker, för har man gubbmage är det stor risk för diabetes typ2.
Tyvärr är det ju så vi kvinnor blir på äldre dar. Då är det skönt att man kan hantera en symaskin så man kan fixa till lite kläder.

Trebarnsmamman sa...

Jamen det var precis vad jag trodde, och precis så är mina axlar och alla...och då menar jag alla (!) bh-band trillar ner...helt hopplöst :(

Cicki sa...

Biggan: Jag har koll på det för jag har en väninna som har diabetes. Hon brukar kolla mitt också ibland när hon ändå kollar sin nivå.

Trebarnsmamman: Håller med om att det är ett h-vete med BH-band och axelväskor.

Cina sa...

Idag är ingen vanlig dag, det är din bloggs föl´sedag, hurra, hurra, hurra!
Kram!