onsdag 28 oktober 2009

Åsnan mellan en massa hötappar

Idag är en sådan där dag som sällan inträffar i det här hushållet. Det är så att jag vet inte vad jag ska sy! Idéerna är många och jag har svårt att bestämma mig. Ska jag sy en liten kasse av det svartvita tyget och fodra med knallrosa? Eller ska jag sy stora sittkuddar av det blå och det limegröna linnetyget? Eller kanske rent av påsväskor av linnetygerna med färggranna foder? Är det någon som vill gå omkring med en limegrön väska?

Funderingarna är många. Vi får väl se vad jag kommit fram till innan kvällningen.

12 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Vet du...du skulle kunna få fundera på en smart söt designad påse dom man kan samla bindor och tamponger i...för sådan funderade jag på idag, men orkade inte hela vägen. Helt enkelt snygg nog att ha framme i badrummet, praktisk nog att rymma en del olika sorter utan röra.

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Det var ingen dum idé. Mailar dig om idé.

Biggan999 Svart och vitt sa...

När man kommer till det där stadiet är det dags för en liten paus, så ideerna får landa ordentligt, så kommer ideer och inspiationen farande och du kommer att göra de mest underbara saker.

Viola sa...

Den idé som du förmedlar till Trebarnsmamman MÅSTE du dela med dig!

Jag vill också ha en sån,så gör du så köper jag!!!!!

Kram

Cicki sa...

Biggan: Tänkte också som du först men så trillade det ner en idé och jag tror det blir snyggt....:-)

Viola: Vi har inte spånat klart än men det är klart du ska få vara med och handla....:-)

Polargrevinnan sa...

Det här med påsar till badrummet - jättebra idè.
Jag mailar till dej, när jag kommer hem från sydligare breddgrader, åker på söndag.
Har varit och kikat på din hemsida, fina saker du gör.
Nu ska jag göra ett ett inlägg om vart resan ska gå.
På återseende, Viola

Cicki sa...

Polargrevinnan: Gör så och ha det så trevligt på din resa.

KB sa...

Varför inte sticka emellan med en lite söt volangklänning eller förkläde med massa spetsar, brodyr och rysch?! Själv ska jag gå och sy klart mina köksgardiner,inget kul precis, men när de väl är klara blir de fina. Får nog ha en slurk kaffe först...

KB

Cicki sa...

KB: Jag fick ett annat projekt att bita i från en läsare. Känns lite spännande och se om jag får till det. Tala inte om köksgardiner. Jag har ett tyg liggande som skulle blivit köksgardiner redan förra hösten. Få se om det blir något sånt framöver....:-)

engelsson sa...

Vilka härliga bekymmer*L* kram

Klimakteriehäxan sa...

Njut av det faktum att du har många idéer, ta en i högen och sätt igång (fast kanske inte med en limegrön påsväska trots allt?
:-D) - så betar du av dom pö om pö!

Cicki sa...

Engelsson: Det är rätt delikata problem....:-)

K-häxan: Det är väl ungefär så jag gör. Fick lite tips igår också som jag ska se om jag kan förverkliga.