söndag 25 oktober 2009

När skönheten kom till oss

Förra söndagen kom den här skönheten och hälsade på oss. Här sitter hon i morfars knä. Ni skulle se hans dyrkande blick när han tittar på lilla Melina fyra månader.
















Här leker vi diva och ligger på soffan. Själv är hon som en gosig chokladpralin.

Hon var på ett strålande humör hela söndagen och skrattade mest hela tiden. Hon till och med fick till ett sånt där lite kiknande skratt när vi lekte och sjöng "Prästens lilla kråka".

24 kommentarer:

Christina sa...

Fantastiskt söt :)Vilken liten pingla!

Jag studsade till när jag läste att ni sjöng "Prästens lilla kråka" för jag sitter precis och illustrerar den till en barnboksantologi :)
När jag googlade på sångleken så fick jag veta att kråka i det här sammanhanget är ett gammalt smeknamn för flicka - det hade jag inte en aning om...och jag som ritat en...ja just det - kråka ;o

Eran lilla kråka är i alla fall hur söt som helst, förstår att morfars ögon tindrade.

Cicki sa...

Visst är hon fin. Både Madde och Ali ser ju väldigt bra ut så det är klart att de får ett vackert barn....:-)

Kråka kan ju även vara en liten flickmössa om jag inte har helt fel. Men det är nog enklast att göra en fågelkråka till dagens barn....:-)

Jag har inte ens tänkt på vad "Kråka" i den texten mer än att jag trott det varit ett smeknamn.

Madde sa...

Hon såg ut som en docka där hon satt i soffan=)

Polargrevinnan sa...

Chokladpralin - det var rätta ordet.
Jättesöt.
Jag har varit inne på din hemsida -fina saker du syr. Jag återkommer.
Viola

Trebarnsmamman sa...

Ljuvligt söt!

Cicki sa...

Madde: Hon är ju hela tiden som en liten docka. Du har verkligen lyckats....:-)

Polargrevinnan: Du är så välkommen....:-)

Trebarnsmamman: Visst är hon....:-)

Smycka sa...

Sicken underbar liten varelse! Helt bedårande! Kramar om =o)

Moster Ma sa...

Bedårande är bara förnamnet!

Cicki sa...

Smycka: Visst är hon.

Moster: Man smälter som vax när hon skrattar emot en....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Vilken goding.

Unknown sa...

Vilken docka, en sådan ynnest. Man blir bara glad. GRATTIS!

engelsson sa...

Vilket underbart vackert barn..vilken donna hon ska växa upp till..*L*

Cicki sa...

Biggan: Visst är hon....:-)

Stickfantomen: Tackar. Det blir väl till att sy lite söta små klänningar framöver....:-)

Engelsson: Pappa Ali får väl montera en kulspruta på taket när hon växer upp....:-)

Det sa pappa att han alltid skulle göra när jag blev stor.....:-)

mormor Hannele sa...

Vilken glad sötnos.

KB sa...

Ja, hon är jättego! Undra på att morfar blev salig, kan även tänka mig att bonusmormor också hör till beundrarskaran...

Tänk dig tösabiten i rosa, spetsar och volanger. Som en gräddbakelse.

Snart kommer hon att behöva små väskor också. Tro mig, jag vet!!! Ska själv leverera en i eftermiddag...

Kram
KB

Cicki sa...

Hannele: Visst är hon, som alla barnbarn som är vackrast i hela världen....:-)

KB: Tror du inte jag planerar för alla de där klänningarna redan. När A-K var liten så dränkte jag henne i rosa klänningar. Hon blev allergisk mot den färgen, säger hon numera....:-)

KB sa...

Hm,hm,när M var liten hade hon 20 klänningar ett tag, jag sydde så det rök om det. Du kan ju gissa att det var särskilt en som hade synpunkter på alla klänningarna. Det var ju "onödigt" med så många. Det tyckte inte jag och J!!!

Planera inte för länge,handla, rätt som det är är hon 14 år och 172 cm lång, och fotbollsspelerska, som vår "lilla" S. Vem vet?

Kramar

KB

KB sa...

Glömde, det stackars barnet är väl inte chockskadat efter "prästens lilla kråka"..?!!

Den sången sjöng min mormor för mig när jag var liten, jag förknippar alltid den visan med Småland.

KB

PS Nu ska jag på 6-årsparty

Cicki sa...

KB: Vad tror du om mig? Det är väl inga barn som chockskadas när jag sjunger?.....:-)))

Förmodligen har du redan åkt så jag säger väl att jag hoppas du hade trevligt. Nu åter till tunikan som håller på att växa fram, till mig själv för en gångs skull.

Spader Madame sa...

Precis hur söt som helst! Underbart!

Bim HD sa...

Åh, snacka om en liten skönhet, hihihi. Jag tror de kommer få problem när hon blir lite äldre, hihihi... Omsvärmad? ;)
Må så grankott...
Kramis...

Cicki sa...

Spader: Som en liten pepparkaka....:-)

Bim: Det är inte omöjligt....:-)

Madde sa...

Man blir ju inte lite stolt av alla kommentarer härinne! =)
Idag har jag varit iväg o köpt gröt till Melina som jag tänkte prova imorn!

Cicki sa...

Madde: Hon är ju en skönhet. Sug i dig av berömmet. Hoppas det går bra med gröten. Det lär nog bli lite trugande i början tills hon kommer underfund om det.