fredag 30 oktober 2009

Liten väska

Häromdagen när jag inte visste vad jag skulle sy så kom den här till. Det svartvita tyget är ett återanvänt retrotyg i bomull. Jag använde en bit som jag vek dubbel. Därför är det olika mönster på sidorna. Tyckte det blev lite roligare så.








Den är ca 24 cm hög, 25 cm bred och botten är 10 cm. Remmarna är 50 cm vilket innebär att det går att bära den både på axeln och i handen.










Inuti är det fyra fickor. En dubbelficka, där den ena har blixtlås. Sedan är det en stor ficka och en mobilficka. Väskan stängs med magnetlås.

Du hittar pris och större bilder på hemsidan.

7 kommentarer:

Christina sa...

Jättesnyggt med de röda handtagen till :)

Finurlig och funktionell inuti - toppen!

Det är tur att jag redan har en Cicki-väska, annars hade mitt ha-begär slagit till ;)

Cicki sa...

Christina: Vet du inte att man kan ha flera Cicki-väskor?....:-)

EVA / whiskyochchampagne sa...

Mmmm...verkligen skitsnygg ! Me like...

Ha en härlig Halloween !

***
KRAAAM EVA

Cicki sa...

Eva: Tack. Jag tror du är som jag och gillar starka färger.

Viola sa...

Jag som har många cickiväskor kan just nu tacka nej.
Inte ROSA...men jag älskar dina fickor i dina väskor.

Och snart kan jag ta fram JULväskan från förra året. Har du mer med julmotiv?

Kram

Christina sa...

Cicki: Jo, det fattar jag men har man en så passar den till ALLT!
Det är krokbenet man sätter för sig själv när man tillverkar FÖR bra produkter ;)

Cicki sa...

Viola: Ja, du har verkligen ett helt fång. Just nu har jag dålig koll på vad jag har i julsaker. Men jag har jultyger så säg bara till vad du vill ha så fixar jag det. Tror inte jag kommer att sy något speciellt juligt annars. Fast vi får väl se hur det blir med det.

Christina: Jag skojade bara med dig. Det är ju härligt att din väska passar till det mesta. Vi har ju inte träffats än men det känns som att den du köpte är verkligen din stil. Det är även min stil. Jag älskar den väskmodellen....:-)