torsdag 8 oktober 2009

Om tillgänglighet

7 kommentarer:

Le Loup sa...

Rackarns också... Jag kan aldrig se de här inläggen med youtube hos folk, vad är det för låt?

Cicki sa...

Det är ingen låt. Det är en kortfilm om hur det skulle vara om världen var omvänd. De som är funktionshindrade i majoritet och de friska är de som ska anpassas. Synd du inte kan se den för den här helt underbar. Jag hittade den inte på Youtube så jag kan inte heller tala om hur du ska hitta den. Tyvärr.

Cina sa...

Ja, du milde! Jag blir nästan röd i ansiktet för jag tycker det är roligt. Men du vet ju, den här knashumorn.... det ligger minsann allvar i botten. Och en förtvivlad insikt om att den "normala" världen är stängd för så många!
De här filmerna tar jag till mig direkt och ska vidarbefordra till några jag vet kommer att bli glada!

Christina sa...

Jättefin film! Att använda humor i såna här sammanhang är så himla rätt - budskapet går verkligen hem.

Cicki sa...

Cina: De är ju bara hur bra som helst de där filmerna. Och vi får ha knashumor. Hur skulle man annars klara sig.....:-)

Christina: De här filmerna är hur suveräna som helst.

cpmamman sa...

Kanonbra filmer :)

Cicki sa...

Cp-mamman: Jag blev så glad när jag hittade dem hos dig. Kände att jag måste sprida de vidare....:-)