fredag 9 oktober 2009

Min fredag

Idag har det varit svampskogen igen. Väninnan S hämtade mig och sambon. Först åkte vi till Willys, så vi fick handla en rejäl omgång. När vi sedan lämnat av sambon hemma med alla matkassar så drog vi till skogs.

Vi trodde inte det fanns så mycket svamp kvar i skogen, men där hade vi fel. Även denna gång blev det två och en halv korg full för min del. Det var tur att jag kom ihåg att stoppa i en papperskasse som reserv. Väninnan har en större korg så för hennes del blev det en korg och en full plastkasse.

Så nu är det bara att sätta igång att rensa och torka. Vi hittade även lite vanliga kantareller. De var fräscha och fina så de har nog kommit upp nu på efterkälken.

Ikväll vet man vad man gör. Får väl bre ut lite tidningar och rensa svamp till Idol.....:-) Nu var det sista gången för den här säsongen. I alla fall för vår del. Nu klarar vi oss ett tag.

3 kommentarer:

Moster Ma sa...

Ja du vet väl att torkade trattisar håller i 30 år minst!

Christina sa...

Jag plockar varje dag nu, innan älgjakten.

Väldigt trevlig information från Moster Ma ;)

Cicki sa...

Moster: Att de höll länge visste jag men inte så länge. Då är det ju bara att spara och spara.....:-)

Christina: Det verkar aldrig ta slut på dem.

Visst är bloggen bra. Där kan man få en massa värdefull information från olika håll om olika saker....:-)