måndag 17 augusti 2009

Tji fisketur

Vädrets makter är inte riktigt med oss den här omgången av dotterbesök. Hon har ju beställt en fisketur. Vi har inhandlat ett nytt metspö istället för det som gick sönder förra året. En ny haspelrulle har inhandlats för att vi skulle ha tillgång till fyra spön.

Ungdomarna kom i fredags. På lördagen var de själva ute med kompisar, igår blåste det och idag regnar det. Imorgon åker de hem.

Men inte deppar vi för det. Nu har vi bestämt att vi ska äta kräftor ikväll. Ungdomarna ska åka ner på stan och köpa lite vin och öl. Sambon och jag ska gå till återvinningen, för den håller på att svämma över. Vi ska inhandla de ingredienser som fattas till kvällens fest. Jag ska sedan göra en stor västerbottenpaj, en chokladtårta och sallad. Voilá, så är maten fixad.

Inte kan man låta vädret förstöra ens humör. Dottern ska sedan få klippa till mig. När hon klippte mig sist så blev det olika långt på sidorna. Det ser lite märkligt ut. Så det ska justeras.

6 kommentarer:

engelsson sa...

Ojjjjj kräftor..o den där pajen låter spännande..hur smakar västerbottenpaj ??? har du västerbottenost i då?? det har jag aldrig smakat..

Pärlmudden sa...

Mmmm, mumsigt!! Gör du den pajen de hade i Icareklamen??
Ha en trevlig kräftskiva!
KRAM

Cicki sa...

Engelsson: Det är första gången jag gör Västerbottenpaj så jag får svara dig vad den smakar senare. Dessutom har jag ingen västerbotten men jag hade en vällagrad präst som jag rivit och lagt i frysen. Den ska jag använda så får vi se vad det smakar.

Pärlmudden: Jag googlade på Västerbottenpaj och hittade ett enkelt recept på recept.nu.

Visst ska vi ha trevligt. "Ungarna" köpte ett gott Alcasvin som vi ska ha till. Mums.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Men det är ju inne med olika längd på håret. Det ska se ut som en 3-åring har lånat saxen *s*
Kräftor låter gott, vi har köpt kräftor men vi har inte kommit till skott ännu, men det är ju ingen panik, de är frysta så de ska väl klara ett par veckor

EVA / whiskyochchampagne sa...

Nej inte ska man låta vädret styra för mycket...hihi ! Vi har alltid västerbottenspaj till kräftkalasen...och det passar helt perfekt !

***
KRAAAM EVA

Cicki sa...

Biggan: Då gör det inget att jag ser ut som lite naggad i kanten....:-)

Det var så himla gott med kräftor. Mums.

Eva: Det var kanongott med Västerbottenpaj. Men jag fuskade för jag hade riven prästost i frysen som jag använde.