söndag 21 juni 2009

Dessa katter

Totte höll på att skrämma slag på mig ikväll. Jag pratade med dottern i telefon och gick ut en sväng på balkongen. Totte och Elvis följde med ut. Det var inget konstigt med det. Helt plötsligt får jag se att Totte har fått igenom halva kroppen i spjälorna. Han är så smal nu att det var tydligen inget problem. Så han hängde halvvägs utanför. Jag fick tag i honom i sista minuten innan han ramlade. Jag fick både hjärtsnörp och andnöd på samma gång. Vi bor alltså på åttonde våningen. Det hade inte varit mycket kvar av Totte om han ramlat.

4 kommentarer:

Cina sa...

Oj! Vilken tur att du fick tag på Totte! Förstår att du blev skärrad! Som sagt, Totte hade tur! Kram till dig!

Cicki sa...

Cina: Jag känner mig fortfarande skärrad över vad som kunnat hända. Han äter ju nästan inte nu längre. Det är nog dags att han får somna in snart. Han börjar bli så skruttig.

Le Loup sa...

Men jösses! Vilken tur att du fick tag på honom!
Läser att du skriver att du kanske måste låta honom somna in, det är sorgligt, ibland önskar man att man kunde stoppa tiden.

Cicki sa...

Shirouz: Ja, gissa om jag kände av det hela kvällen. Han har nästan slutat äta nu så det känns som att han inte vill vara med längre.