fredag 5 september 2008

Utmärkelse


1) The winner can put the logo on her blog
2) Link the person you received your award from.
3) Nominate at last 7 other blogs
4) Put links of those blogs on yours
5) Leave a massage on the blogs of the girls you´ve nominated
Jag fick en nominering från Hilda igår. Jag blev alldeles varm i hjärtat. Man blir så himla glad när någon uppskattar en för den man är. Tänk bara att någon vill läsa om det jag skriver. Så nu vill jag lämna lite utmärkelser själv för bloggar som betyder något för mig.
Först naturligtvis kära Hilda. Hilda var en av de första bloggarna jag började läsa. Så vi har haft ungefär ett år tillsammans. Du och jag, Hilda.....;-)
Nästa blir käraste Spader. Som också har blivit en bloggvän. Hon skriver underfundigt, härligt, roligt, allvarligt och sorgligt. Allt i en underbar skön blandning. Det bästa åt Spader....:-)
Jag vill även ge Lena en utmärkelse. Lena och jag har flera beröringspunkter som stämmer. Vi är i samma åldersgrupp, vi har fibro och vi älskar att sy. Lena känns som någon jag skulle vilja lära känna utanför bloggvärlden.
En som också är värld en utmärkelse är naturligtvis Klimakteriehäxan. Jag älskar att läsa hur hon formulerar sina tankar. Det är alltid på pricken.
En annan som jag vill ge en utmärkelse är Gammelmamman. Jag gillar hennes sätt att skriva om sina öden och äventyr i musikbranchen. En för mig helt främmande, men spännande värld. Det är också så skönt att få uppleva hennes kärlek till Lilla körsbärsblomman och Liten söt sambo.
Det finns en som jag läst nästan ända sedan jag började blogga. Jag har lämnat något kommentar ibland, men har för det mesta läst i tysthet. Vi har även vid något tillfälle utbytit mail. Jag har både lett och skrattat högt över hennes berättelser om Talibanen och den övriga familjen. Just nu behöver hon extra uppmuntran och jag säger bara: Mona, var jätterädd om dig. Det finns bara en av dig.
En annan bloggare som jag läst länge är Petra. En ung tjej som skriver så himla kul. Och som alldeles nyss blivit västernorrlänning. Bara det är värt en utmärkelse.......:-) Det kära Västernorrland där mina barn finns och som alltid kommer att vara "hemma" för mig.
Det finns naturligtsvis massor av andra bloggare som är värda utmärkelser men eftersom jag behövde begränsa mig till sju så fick det bli dessa som betyder lite extra för mig i bloggvärlden.

13 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tack snälla Cicki! Nästan så att mina ögon tåras...

The Female Dinousaur sa...

Även jag skickar ett stort och varmt tack! Precis som du säger är det jätteroligt att få uppskattning för det man skriver. Att någon ens ids läsa och fortsätta komma tillbaka är så roligt och sporrande, många gånger. Ibland funderar jag på att lägga av, men bloggen har blivit ett litet gift, faktiskt... Återigen, jättetack!

Anonym sa...

Ville bara tipsa om en tävling: http://www.sysidan.se/cldoc/2035.htm

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Tack för tipset. Jag är redan med och tävlar där med citronväskan....:-)

Anonym sa...

Hej på dig!!!

Jag skulle bara leta efter texten..."När jag blir gammal ska jag klä mig i purpur, med röd hatt osv". Då hittade jag din sida...och bara kände waow! Tittade på dina miljöväskor också, blev helt betagen i den med lila blomma och lila foder. Lägger dig nu som bokmärke, och troligen länk också till min blogg, måste först hinna kolla genom mer hos dig....Men nu väntar mammasysslor som att göra mat... ;)
Blev riktigt glad och uppåt efter besöket här...
Varma tankar
skickar
Suss

Cicki sa...

Suss: Vad härligt att jag kunde göra någon glad. Sånt värmer....:-)

Ska kolla in din blogg senare. Men först ska vi åka och skörda lite på vår kolonilott. Har gjort en liten matsäck för det är så himla mysigt att bara sitta där och vara.

Anonym sa...

Jippi!
Kul att du gillar min blogg så mycket trots att den uppdateras så ojämnt och mest består av dravel ;)
Du gjorde iaf min dag mycket bättre!

Klimakteriehäxan sa...

Tack snälla! Jättekul! Faktum är att jag returnerar äran!

Lena sa...

Tack snälla Cicki.Va glad jag blir att du tycker om att titta in på min sida,det värmer.

Cicki sa...

Gammelmamman: Jag har blivit en riktig nätnörd. Först var det chattar, sedan blev det mailinglistor och nu är det bloggar. Man har nog fastnat i det här för gott....:-)

K,häxan: Jag såg att du returnerat och tackar för det.

Lena: Det vet du väl att jag gillar att titta på dina saker.

Och du, idag upptäckte jag att man har en höstmarknad här också. Sjuttsingen att jag missade det. Men jag ska anmäla mig till julmässan i alla fall för jag orkar inte med höstmarkande så tätt inpå loppisen. Det får bli nästa år istället.

Anonym sa...

Hihi, vad kul Cicki...tyckte väll det var en tävling just för dig. Lovar att gå in och rösta om det blir omröstning och du påminner mig :)

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Få se om jag själv kommer ihåg det....:-) Det är många fina handväskor som är med och tävlar. Jag tycker nog inte min är finast om jag ska vara ärlig. och det ska man ju inte.

Hur är det med ryggen förresten?

Hilda sa...

Ja du och jag Cicki! du och jag och Symaskinen....hihihi...tusen tack.