torsdag 4 september 2008

Min inre lista

Jag håller på att pricka av min inre "Efter-loppisen-lista". Så här har veckan sett ut.

På måndagen sorterade jag alla varor som var kvar. Det sydda lades i bananlådor, kläder och böcker lades i kassar att köras till Pingstkyrkans loppis. Jag började även sortera alla tyger som legat framme, men orkade inte med allt på samma dag.

På tisdagen sorterade jag resten av tygerna. Åkte iväg med loppissakerna. Fotade lite tyger och mailade kära syster och kära kusinen.

Idag har jag haft tvättstuga. Sambon skickades iväg till ett datorjobb. När han kom hem fick han order att dammsuga bilen, nu när den var tömd på sitt vanliga innehåll. Har även fotat en del idag och uppdaterat hemsidan och bildspelet. Tvätten är viken och undanlagd och sängarna är renbäggade.

Jag känner mig oerhört nöjd med att min planering fungerar utan någon skriven lista. Jag klarar fortfarande att vara administrativ ibland. Visserligen tar allt längre tid nu för tiden, men det flyter på som jag tänkt mig. Nu har jag bara några saker kvar att pricka av på min inre lista. Sedan ska jag börja sy upp beställningar igen.

Ibland är man så duktig att man själv blir imponerad......;-)

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Du rockar Cicki! Jag visade mina elever som ska sy väskor din etikett i går... (och de fick se min citronväska och avgudade den) Så det så!

Anonym sa...

Visst är det härligt att känna sig duktig ibland?! Själv har jag serverat frukost på morgonen, släppt ut hästar, mockat stallet och bakat två banankakor av gamla bananer. Nu sitter jag här istället för att gå upp och sy till marknaden som jag ska vara med på i december. *suck* Men du inspirerade mig just nu till att byta maskin så jag går upp till symaskinen istället! =)
/June på www.junebacken.se

Cicki sa...

Spader: Vad roligt....:-)

June: Det var värst vad du hunnit med. Så hann jag också med när jag var frisk. Det kan irritera mig nu för tiden att jag inte kan vara så effektiv längre. Vad roligt att du ska vara med på en julmarknad. Jag ska också kolla upp den biten för egen del. Få se hur det blir.

Anonym sa...

Oj , jag blir verkligen inponerad duktiga du!!