tisdag 4 mars 2008

Förskräcklingskassan

Igår när jag var på stan så skulle jag lämna in ett kuvert till Försäkringskassan. Jaghade försökt att lämna det flera gånger tidigare. Förr hade de en brevlåda utomhus men den var borttagen. Då var jag in i centrum, där FK håller hus, och letade efter en brevlåda där. Icke sa Nicke. Men igår lyckades jag pricka in mitt stadsbesök med FK:s öppettider så då skulle jag lämna kuvertet. Men se det gick inte. Eller rättare sagt så gick det bra om jag tog en kölapp och satt mig ner och väntade på min tur. Det var bara det att det satt minst tjugo personer på kö före mig. Jag gick därifrån, väldigt irriterad. Nu får det bli frimärken på det där kuvertet och så får Posten stå för utdelningen. Hoppas bara inte brevbäraren behöver ta en kölapp och vänta på sin tur för att få lämna posten. Sånt här kallar jag maktmissbruk, att kuva den lilla människan till underkastelse.

5 kommentarer:

resan mot ljuset sa...

De borde ta lärdom från Skatteverket, som så behändigt har sitt brevinkast vid entrén.

Cicki sa...

Så hade FK faktiskt tidigare. De har tydligen ändrat för det slängdes ner en massa skräp hörde jag. Men de kunde ju ha en låda inne i receptionen som folk bara kunde lägga ner sina brev i.

Hilda sa...

Ja herregud. I ett samhälle som bara blir mer och mer automatiserat så kan man ju undra vad problenet är? Hur svårt kan det vara att hänga ut en brevlåda i receptionen....

Anonym sa...

Stor skandal! fattar inte heller varför de inte kan ha en låda inne i lokalen Man måste vara frisk för att orka vara sjuk....
kram

Cicki sa...

Jag funderar allvarligt på att skriva en insändare i den lokala blaskan.