tisdag 21 februari 2012

Lördagsnöje

På lördagsnätterna sänder Nian ett underbart musikprogram. Det heter Later with Jools. Det är Jools Holland, en underbar pianist, som bjuder in olika artister till sin show. Det är artister i olika genrer och olika åldrar. Ibland är det kända artister, ibland mindre kända. Det är ett helt fantastiskt musikprogram och jag rekommenderar det varmt, till alla musikintresserade.

Det var via Jools vi kom i kontakt med Sea Sick Steve första gången. Steve är numera en stor idol här hemma.



I lördags var det en tjej med som jag tyckte hade en helt underbar röst, Paloma Faith. Jag har inte hört henne tidigare, men blev helfrälst. När hon sjöng New York så tyckte jag det var kul att höra en annan version än Alicia Keys. När vi googlade på låten så visade det sig att det är Paloma Faith som skrivit den. Lyssna och njut av hennes fantastiska röst.

Som sagt var rekommenderar jag Later with Jools som sen lördagsunderhållning.

2 kommentarer:

Madde sa...

Det är ingen låt som Alicia Keys gjort väl?
Hon har gjort en som heter Empire state of mind (New York) men den har inte Faith skrivit o sen har hon gjort en som heter streets of new york men den har hon inte heller skrivit? Eller har hon gjort 3 New York låtar? Då har jag missat det:) men hon va bra Faith!

Cicki sa...

Madde: Då har du missat det. Kolla på You tube så får du se. Den versionen är också bra men Paloma är bättre tycker jag.