onsdag 14 september 2011

På spåret

Bästa bloggvännen Engelsson är nog något på spåret när hon påminner mig om att så här konstig blev jag ju även när vi var i Sundsvall. Då var det troligtvis stress. Det är det nog nu också, för en stund innan jag blev så yr och illamående, hade jag sagt till sambon att jag kände mig splittrad av allt som måste göras. Det är den där förbaskade inre stressen som jag har så svårt att hantera. Fast jag vet att jag måste för att må bra. Är något bättre ikväll, i alla fall, även om yrseln och illamåendet sitter kvar.

Jag jobbar på det.

Kunde jag dessutom komma mig för att gå och lägga mig någon gång, så kanske det skulle bli ännu bättre. Men jag sover mina 8-9 timmar i alla fall. Fast nu håller jag på att försöka fasa ut insomningstabletterna och då har jag lite svårt att somna. Och sover inte lika lugnt som jag gjort de senaste veckorna. Ska jag fasa ut dem för att minska medicinintaget eller ska jag fortsätta med dem för att få sova ordentligt? Pest eller kolera? Jag funderar vidare på det.

5 kommentarer:

engelsson sa...

Gomorron..jag gläds över att ha kunnat hjälpa till Man e ju en fena på att förtränga sådan här saker..För man e ju så supertrött på att må dåligt att man bara stuvar undan o stuvar undan, istället för att lägga pussel med händelserna..Men vem sjutton vill älta sånt..Men ett snack med läkaren e nog en plan o sen schemalagda "göraingenting" stunder..varm kram

4U2 sa...

Ja, det kan vara svårt när man inte vill vara piller beroende. Ibland måste man dock.

Cicki sa...

Engelsson: Det var bra att du kom ihåg för jag hade förträngt det. Jag ska ta ett snack med min läkare så det inte är något annat som är tokigt. Fast jag tycker jag gått igenom så mycket tester i våras då när de befarade det där med hjärtat. Jag måste ändå gå och ta prov på hur jag ligger till med mitt Levaxin (sköldkörteln) Jag står på en rätt hög dos där. Det kanske är för hög.

4U2: Inatt har jag faktiskt sovit väldigt gott, utan insomningspiller. Gissar att du måste peta i dig en del också, så du vet hur man tänker. Man vill ju inte att resten av kroppen ska bli sämre för att man måste ta en massa mediciner.

engelsson sa...

Kollar bara till dig..kram

Cicki sa...

Engelsson: Vad söt du är....:-) Jag är ganska pigg i alla fall.