måndag 8 november 2010

Vårdsväng

För några år sedan så gnällde dottern över att det var så mycket sjukdomsprat när vi pratade med varandra i telefon. Det var när jag hade den värsta kampen med försäkringskassan. Så våra samtal handlade om det och att jag varit på vårdcentralen eller hos sjukgymnasten. Det var så mitt liv såg ut då.

På senare år så har jag lyckats peta in roligare saker i mitt liv. Väninneluncher, loppisbesök och lite annat kul. Men nu känns det som jag är tillbaka i vårdsvängen igen. Idag har jag varit på provtagning. Min sköldkörtelmedicin håller på att ställas in och det är tydligen ett precisionsgöra. Imorgon ska jag prova ut ny snarkmask och nästa måndag är det läkarbesök igen.

Nu måste jag hitta på något roligare i livet igen, för så här kan man ju inte hålla på.

4 kommentarer:

Christina sa...

Jag har en kompis med sköldkörtelproblem, och det verkar vara en hel vetenskap att få medicinen exakt rätt.
Du ska se att det blir bättre när ni har hittat balansen.

Cicki sa...

Christina: Jo, det sägs ju att det är så med den här medicinen. Ett faktum är att jag börjar känna mig lite piggare. Det verkar gå åt rätt håll i alla fall.

Spader Madame sa...

Det är ett pyssel med levaxinet... men sedan så! PUSS!

Cicki sa...

Spader: Det verkar lite småpyssligt. Börjar faktiskt känna mig lite piggare och är inte lika trött i musklerna som tidigare. Om det är Levaxinet eller något annat vet jag inte än. Vi får väl se.