onsdag 10 november 2010

Det där med snö och vinterdäck

Sambon är verkligen den skarpaste kniven i lådan och har samtliga hästar hemma plus några inhyrda. Däremot är han inte den snabbaste hästen utan skjuter gärna upp saker och ting. Det mesta faktiskt. Det är lätt irriterande, om jag får uttrycka mig så. Ni vet, jag den otålige!

Nu är det här med vinterdäcken, som inte kommit på än. Två stycken ligger i hallen och två ligger i bilen. Så det är ingen bristvara. Dessutom behöver han inte göra det själv, utan ska endast åka i väg till en bilmek och betala för jobbet.

Ett år var det så sent med däckpåläggningen att vi inte kom ut från parkeringen förrän efter jul. Snön låg djup och sommardäcken räckte inte till. Jag vill inte vara med om det igen.

Nu kanske någon tycker att jag kan fixa det själv. Visst kan jag det, men då är det där med de två däcken i hallen. De ska ner till bilen och det klarar jag inte själv. Där föll den tanken.

Jaja, den här snön ska tydligen tina bort så än finns det hopp att få på däcken i tid.

8 kommentarer:

Christina sa...

Heja Mats - kom igen! :-)

Cicki sa...

Christina: Jag har pikat honom lite idag....:-)

Han är nästan lika snabb som Posten.....:-)

Anonym sa...

Hm, känns igen. Jag brukar göra en ansats till att göra det själv. Fråga var grejerna är och så börja, då har det blivit lite fart... :-) inte kan ju tanten göra hans arbete, kanske han tänker. :-)

Cicki sa...

Solveig: Nu har han pratat om att låna garagedomkraft av sin kompis och göra det själv. Han känner nog pressen på sig.....:-)

Le Loup sa...

Ja, du vet ju, jag känner igen mig i din sambo, uppskjutandet är en sann konst i sig ;)
Fast, jo, jag vet att den driver mina medmänniskor till vansinne ibland, men vad ska man säga, det ligger i blodet på något sätt...
Å andra sidan, om han är som jag, så när vi väl kommer till skott och utför saker, då går det undan :)

Spader Madame sa...

Henrik var likadan, och nu Äldste sonen ibland. Jag blir fullständigt galen. Esset är tvärtom. Det gör mig också galen...

Anonym sa...

Jag sittewr här med ett leende på läpparna, ack jag känner igen det där, jag sitter här och jagar däck, fick tag i fyra nya monterade på fälg till bra pris. Då hade de slut och kunde inte ersätta med något annat tummen ner för dem, väntar på att pengarna ska komma tillbaka vägrar att ligga ute med pengar på grund av idioter, Har hittat en annan firma. När däcken kommer läggs de direkt i bilenn Så startar jag raka vägen till Edinge

Cicki sa...

Shirouz: Helt rätt, när han väl kommer till skott så går det undan och det blir väldigt ordentligt gjort för mellan varven är han pedant. Konstig knopp....:-)

Spader: Exet var som Esset. Om man kunde få välja så vore det ju lagom med något mitt emellan.

Anonym (Biggan?): Det är retfullt när man måste ligga ute med pengar så där. Hoppas det fixar sig.