torsdag 11 november 2010

Soppa och choklad

Har man inget annat för sig kan man gå på tantlunch. Idag på förmiddagen ringde en av mina badväninnor och bjöd hem mig på lunch. Det var jag och ytterligare en väninna från badet. Det var så mysigt med en spontanlunch så där med kära vänner. Vi fick en jättegod potatis-och purjolökssoppa. Dessutom hade E-M bakat en kladdkaka till kaffet. Det var nästan jobbigt med vattengympa efter allt det goda.

Ibland (ganska ofta) är det trevligt att vara dagledig.....:-)

4 kommentarer:

Christina sa...

Ho ho, vattengympa efter den lunchen lät verkligen jobbigt ;-)
Härligt med spontanlunch dock.

Cicki sa...

Christina: Spontanluncher är inte alls dumt.....:-)

Mångmamma sa...

Eller så kan man äta i skolmatsalen med en hoper uppskruvade sexåringar, det är också trevligt!
:)
Kladdkaka lät gott....

Cicki sa...

Mångmamma: Förhoppningsvis smakar skolmaten bra nu för tiden. Jag trodde mina ungar fallit för något grupptryck när de klagade på skolmaten. De som åt det mesta hemma. Tills jag själv smakade den och insåg att ungarna faktiskt hade rätt. Den var ingen höjdare.