måndag 15 februari 2010

Action

Idag är det full huggning här hemma. Jag bakar surdegsbröd, kokar ärtsoppa, syr klart en jeansväska och lägger in bilder på Hemgjorda saker. Det passar min kropp och mig alldeles utmärkt att jobba på det viset. Lite här och där, så att säga. Det gäller att variera sina rörelser. Dessutom är det inte fullt så aktivt som det kan låta. Brödet jäser och sköter sig nästan själv. Jag är bara där och viker ihop det ibland för att få in bubblor i degen. Ärtsoppan klarar sig också själv så när som på att det ska skummas lite då och då. Jeansväskan och bilderna kräver lite mer, men i gengäld blir det korta stunder i taget.

Så ser min dag ut. Det gäller att passa på när energin och inspirationen rinner till.

3 kommentarer:

Cina sa...

Håller fullständigt med. Det gäller att passa på! Både surdegsbröd och ärtsoppa låter väldigt gott!
Kram!

Camilla sa...

Vilken härlig dag. Då kan du känna dig riktigt nöjd i kväll.

Cicki sa...

Cina: Bägge delarna blev gudomligt goda.

Camilla. Trött är nog förnamnet. Men visst är jag nöjd. Jag tog nog bara i lite för mycket för min skruttiga kropp.