onsdag 16 september 2009

Fylleri

Sambon fyller år idag. 49 år. För den som har lite koll så kommer ni kanske ihåg att jag fyllde 60 i somras. Ja, jag har en alldeles egen toyboy. I alla fall trodde jag att han vara bara min. Men nu har jag börjat fundera hur det egentligen är med den saken.

I måndags kom jag på att sambons födelsedag och min tantlunch skulle krocka. Men vi konstaterade att det brydde vi oss inte om. Så idag dök mina väninnor upp vid lunchtid. E undrade om sambon var hemma. På den frågan kunde jag ju besvara med ett jakande. Jag trodde att E behövde få lite datorsupport, så döm om min förvåning när väninnorna stämmer upp en gratulationshymn till sambon.

Efter lite funderande så kom jag ju på att både E och sambon finns på Facebook. Och på FB kan man inte vara hemlig med födelsedagar. Då berättade E att hon och sambon brukar tillbringa mornarna tillsammans där. E är singel och ytterligare en tant är singel. Så nu börjar jag fundera på om de också är ute efter en toyboy.

Men min toyboy ska de i alla fall inte få!

15 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Härligt med en egen toy-boy! Grattis till er båda :)

Spader Madame sa...

Ja men Cicki... Man kan få anonyma kommenarer av de andra brudarna också... Så det där kändes ändå ganska lugnt!

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Tackar....:-)

Spader: Jag är inte speciellt orolig.....:-)

Bloggblad sa...

Min är bara 2 år yngre...

Cicki sa...

Bloggblad: Två år är för lite. Då räknas han inte som toyboy.....:-)

Pärlmudden sa...

Hälsa maken o gratulera!!
Vad kallas det när ens toyboy är 12 år äldre då????
Ha en bra dag!

Cicki sa...

Pärlmudden: Det ska jag göra. När mannen är så mycket äldre då kallas han "sugardaddy". Det har min dotter lärt mig.....:-)

nillas liv på pinnen sa...

Min toyboy är fem år äldre än jag. Eller är det ingen toyboy då? =O
Men då kanske jag är en toygirl? (Hahahaha)

Cicki sa...

Nilla: Endera är du toygirl eller så är han sugardaddy. Det är bara att välja.....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Jag gillar det där med toyboy *s*

Cicki sa...

Biggan: Jo, jag vet ju att du också gillar unga pojkar.....:-) Förresten har väl Roger också fyllt 60 i år. Visst är han jämgammal med mig?

Anonym sa...

Hmm....jag kan också tänka mig en toyboy...men då ska det vara en EGEN inte andras...*fniss*
Gratta från Deercaten och ha en fin helg...!
;)

Cicki sa...

Deercat: Det är ju bra att du låter bli andras toyboy. Vi får väl hoppas att du hittar en egen.....:-)

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, jag har också en egen toyboy :)

(jag har ändrat mitt datum i facebook)

Cicki sa...

Hannele: Visst är det bra med en alldeles egen toyboy......:-)