fredag 28 augusti 2009

Påsväska


Det kom ett nödrop från en mamma. Dottern hade sett en väskmodell hon ville ha. Mamman försökte knåpa ihop en sådan, men det föll inte dottern på läppen. Så mamman undrade om jag kunde få till en som dög åt dottern.

Så här blev den och den fick faktiskt godkänt, vilket kändes bra.......:-)

Nu är jag ju part i målet men jag tror hon får coolaste väskan på skolan.....:-)





Inredningen är som jag gör för det mesta, en dubbelficka plus en vanlig ficka och mobilficka.

Jeanslapparna är lagda omlott med synlig tät zigzagsöm i en ljus rosa färg.



8 kommentarer:

Hannele sa...

Riktigt fin.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Grattis då har du lyckats bra när en kritisk yngre tonåring har godkänt din väska. Det kansk blir balt att i Södertälje att ha väska design Cicki

Cicki sa...

Hannele: Tack. Jag tycker själv den blev rätt kul.

Biggan: Tjejen bor inte här i stan....:-) Jag minns ju hur kritisk A-K var i den åldern.....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Jo du de kan vara grymma, jag och Kaisa försöker att övertyga Inga om att Kaisa och Jontes älsta tjejer vill välja kläder själva nu, att vi inte har samma smak som dem, men det är lite svårt för Jonte hade inte de kraven

Cicki sa...

Biggan: A-K var bara tio eller elva år när hon fick börja handla kläder själv. Före det hade vi bråkat så mycket så jag orkade inte med det. Jag började med att träna henne på att titta på kvaliteter och tvättråd. Första gången hon skulle köpa något själv så fick hon en peng som skulle räcka till ett par jeans. Fick hon pengarna att räcka till mer så var det OK. Hon kom hem med jeans, två t-shirt och nåt mer litet som jag inte minns. Efter det köpte hon alltid sina kläder själv och skötte det galant och vi slapp bråket. De är ibland mognare än vad man tror.

Viola sa...

Hej du!
Du vet jag frågar inte om jag inte tror på "min" leverantör.

Jag har mina aningar om att det är inte såå cool att säga att mamma har sytt den.

Och mitt tålamod är inte stort när det gäller dotterns önskningar och mål.
För de skiftar ju så fort...
Man SKA BE OM HJÄLP har jag hört.

Det roliga i den här historien är att ungen har verkligen ideér ch letar modeller och tyger så jag kan väl inget annat än le stort.

Ha en underbar lördag! Kram

Smycka sa...

Den är jättesnygg! =o)

Cicki sa...

Viola: Det är ju kul att hon vill hitta egna grejer och gå sin egen väg. Annars är det ju oftast att allt ska vara lika kompisarna i den åldern. Visst kan det vara så att det är skämmigt att mamma sytt. Jag minns ju själv hur min dotter var i den åldern. Idag kan vi skratta åt det och hon beställer numera både det ena och det andra. Hoppas ni får väskan på måndag.

Smycka: Tack. Jag tycker själv den blev läcker......:-)