söndag 23 augusti 2009

Hönskasse

För ett tag sedan så fick jag en låda tyger från Jämtland. Helt underbara tyger som jag kommer att frossa i framöver. Där fanns bland annat en remsa med roliga hönor på. Jag misstänker att det är Frösö handtryck som är upphovsman till tyget. Det kommer nämligen från samma källa som tyget med de mulliga dalahästarna.

Hur gör man när man har ett läckert tyg som bara räcker en liten bit. Jag gjorde så här!

Det blev alltså en kasse med hönor som promenerar på rad. Det tegelfärgade bomullstyget matchar hönornas kammar och näbbar.

Invändigt är kassen fodrad med ett offwhite bomullstyg. Den är inredd med en dubbelficka, dvs en ficka med dragkedja och en vanlig ficka, allt i ett.

På motsvarande sida finns en vanlig ficka och en mobilficka.
Måtten på kassen är 41 cm bred och 43 cm djup. Botten är 10 cm bred.

Den finns nu upplagt på hemsidan för försäljning.

4 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Åhhh så läckra ! Men mina dalahästar är så fina och jag är så nöjd...så jag ska inte köpa mer nu...hihi !

***
KRAAAM EVA

Cicki sa...

Eva: Visst är det ett kul tyg, lika kul som det med hästarna. Vad kul att du är så nöjd med dina kassar....:-)

Christina sa...

Wow - vilken snygg väska!

Cicki sa...

Christina: Tack! Jag är själv väldigt nöjd med den. Jag känner att jag mer och mer vågar ta ut svängarna. Jag börjar hitta det som är min grej, om du förstår vad jag menar.....:-)