lördag 25 juli 2009

Mer beröm

Nu har även Trebarnsmamman berömt en av kassarna jag sytt. Jag blir alldeles varm inombords av det. Samtidigt känner jag ju en enorm stolthet av att bli så uppskattad.

Tänk att få glädja andra med det som ger mig själv så mycket glädje. Jag blir ju lycklig varje gång jag får en ny utmaning, endera genom en beställning eller en egen tanke. Från att köpa en tygbit som man tror på, till att det blir ett färdigt resultat. Blir det dessutom uppskattat så är lyckan näst intill total.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Den med filmisarna är verkligen speciell! Kul med hon som ville köpa hästkassen...

Jag blir ungefär så där glad när jag får höra att nån av mina sånger sjungits någonstans. Det är nog samma känsla, att kunna glädja andra med nåt man gjort. Hantverk som hantverk!

Cicki sa...

Bloggblad: Precis så är det. Dessutom upplever du väl samma känsla när du är ute och uppträder som Britta-Cajsa. Jag gjorde det när jag jobbade som föreläsare. Alla varma applåder och kommentarer efteråt.