lördag 4 juli 2009

Internet Explorer 8

Som ni sett tidigare så har jag haft datastrul ett tag. Det har varit systemfiler och liknande som trasslat. För att komma förbi detta så ominstallerade vi Explorer. Vi lade in Internet Explorer 8. Sedan dess har det krånglat av och till. Det fungerar ibland, ibland fungerar det inte. Saker blockeras, ibland kan jag inte kommentera i min egen blogg, vissa saker syns inte och sidan vill ibland inte stängas ner på korrekt sätt. Ibland fungerar allt hur bra som helst. Det är som att spela på lotto, ibland vinner man men för det mesta vinner man inte alls.

Nu är jag en tjurig jäkel och vill få det här att fungera i just IE8. Jag skulle kunna gå över till Firefox eller Google crome. Kanske jag gör det, men jag blir sne över att IE8 inte vill som jag vill.

Nu till en fråga. Är det fler än jag som installerat IE8 och använder sig av Blogger som har problem? Har ni i så fall kunnat lösa det och hur gjorde ni? Tacksam för svar.

5 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej jag har IE8 , blogger fungerar men jag har haft svårt med din sida, kommer upp en liten skylt att de är fel och att jag måste stänga ner.
Men de är som du säjer lite då och då =)

Eva i Halmstad sa...

De kan ju vara värmen =)
Ha de gott.
Eva.

Cicki sa...

Sambon har skrivit till Microsoft och kollat med dem nu, få se om vi får något tips.

Spader Madame sa...

Just ja, jag har ju installerat åttan på jobbdatorn, och som Eva påpekar är din sida litet problematisk, det gör att jag måste "backa" den på jobbet, det hade jag glömt. Det kan vara några av dina gadgets som ställer till det?!?

Cicki sa...

Spader: IE8 är ju så ny att det fortfarande kan finnas buggar. Datageniet jag bor ihop med har skrivit till Pyttemjuk för att höra om de vet något. Vi är också inne på det här med gadget. Men när vi inte vet vilken som påverkar så är det ju svårt att få till det. Jag använder ju enbart godkända gadgets.