lördag 20 juni 2009

Slödag

Idag är det en riktig slödag. Vi har sovit alldeles för länge. Själv har jag sovit i ca tio timmar med några uppochspringa-stunder. Drömt massor, både tokigt och otäckt.

Även om vi inte hade gjort en massa förberedelser, så tar intensivt umgänge på kroppen och knoppen, nu för tiden. Ebba är enormt charmig och enormt intensiv. Det händer något hela tiden. Igår gick det mesta i skrattets tecken och hon tjöt av skratt när jag tjyvsov och snarkade högt. När de skulle åka hem så kramade hon om mig och sa: "Jag älskar dig". Gissa om ett bonusfarmorshjärta smälter då. Självklart talade jag om att jag älskade henne också. Hon är verkligen mitt hjärtas lilla tjej.

Amadeus börjar upptäcka värden ordentligt så det gällde att passa honom. Det finns så mycket saker som en liten knatte kan stoppa i munnen eller göra illa sig på.

För övrigt så går dagen idag i väntandets tecken. Det kan bli så att sambon blir morfar idag. Bonusdottern åkte in på BB igår, eftersom vattnet gick. Det är fyra veckor för tidigt, men barnet är stort så det är inget att oroa sig för. Har det inte hänt något idag så ska hon sättas igång imorgon. Vi får vänta och se vad som händer.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så spännande!
Härligt att du blivit "adopterad" som bonusfarmor. Vår lilla (och stora) har åkt hem idag, och det är vääääldigt tyst i huset. Det blir intensivt, även om det är jättekul.

Cicki sa...

Bloggblad: Det händer att Ebba även kallar mig farmor. De har ju så lite kontakt med den riktiga farmorn som bor i Danmark.