onsdag 7 januari 2009

Ny väska och missförstådda draperier

Ikväll har jag sytt klart en liten väska som jag började på innan jul. Den blev så himla supergullig, om man nu kan benämna en väska så. Det kommer bild imorgon. Då ska ni få se att talar sanning. Sedan ska den läggas ut på hemsidan och jag ska lära mig göra klickbara bilder där. De ska vara klickbara så man kan få upp en större och tydligare bild.



De missförstådda draperierna är dotterns, som jag nu trulat med ett tag. Glad i hågen ringde jag henne häromkvällen och talade om att de var klara. Som tur var så kom vi underfund om ett stort missförstånd, innan jag hann skicka iväg dem. Hon ville ha ett enda stort draperi medan jag fattat det som att hon skulle ha tre stycken i bredd. Så nu har jag sprättat kanter och ska sy ihop dessa tre till ett enda stort. Jag tror hon kommer att upptäcka att det är ett misstag när hon ska sätta upp dem. De väger tre kilo tillsammans. Jag har försökt övertala utan resultat, så då får hon upptäcka sitt misstag själv.



De ska jag sy klart innan jag börjar på nästa väska. Har många väskidéer i huvudet just nu.

Inga kommentarer: