lördag 27 december 2008

Det var det

Nu är Ikea avverkat och dotterns blivande draperi ligger och väntar på att bli sydda. Lite tyg unnade jag mig själv. Fast naturligtvis inget reatyg. Det var ett jag suktat efter när jag kollat på deras hemsida. Det fick bli en meter så får jag se sedan vad jag syr av det. Det blev även en kasse stuvar för 99:-. Det var riktigt trevligt att strosa runt där och få lite ideer till kommande projekt.

Sedan var vi på Media Markt och köpte Mamma Mia. Den missade vi på Ica men nu finns den i hyllan. Det får bli en helkväll framöver. Ikväll är det Körslaget och Selma som gäller. Tur att videon fortfarande fungerar.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag blir så sysugen när jag läser om att du köpt tyg... Förr hade jag alltid syprojekt på gång, men inte så ofta numera.
Ska sätta mig i soffan och lägga upp maskor till en ny rosa sommarsjal - med mönster... jag har så länge velat pröva det, men nu äntligen ska det bli av. Har hittat ett tillräckligt lätt.

Cicki sa...

Bloggblad: Du har ju så många andra järn i elden. Man kan inte hinna allt, vet du väl.....:-)

Hilda sa...

Det låter som receptet på en underbar kväll. Kram!!!