torsdag 18 september 2008

Utmaning

Har blivit utmanat av Barbamorsan.

Först reglerna:Svara på alla frågor, välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar och be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Vilken mat äter du ofta? Vi äter mycket medelhavsmat. Älskar det italienska köket. Vi äter också soppa minst en gång i veckan och i sommar har vi börjat införa mer bönor och quinoa i vår mat för att på något vis minska vikten.

När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?Tyvärr så är jag nog ganska tanklös när det gäller sånt. Brukar sitta kvar tills jag inser att jag borde hjälpt till och får vansinnigt dåligt samvete.

Var sitter du helst när du bloggar? Vi har varsin stationär inne på vårt röriga kontor/datarum. Där har jag min ergonomiskt sköna kontorsstol som är en lisa för en dålig rygg.

Köper du ofta triss? Någon gång ibland. Tyvärr vinner jag alldeles för sällan.

Vilket land eller stad har varit din bästa semester? Jag är vansinnigt kär i Italien och då speciellt Sicilien. Drömmen är att någon gång kunna flytta dit.

Vilken TV-kanal tittar du på mest? 1:an, 3:an, 4:an och 5:an.

Nu ska jag då utmana fyra nya men väljer att skicka ut det som en allmän utmaning. Antag den gärna för det är kul att på det här sättet lära känna varandras vanor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att du antog! Är roligt attläsa om andras vanor.