tisdag 9 september 2008

Sjukdomsvinst

Man pratar ibland om sjukdomsvinster. De är inte många och ofta är det det negativa som tar överhand. Men igår kände jag av en sådan där sjukdomsvinst. Vi hade köpt ett blomkålshuvud innan helgen. Igår bestämde jag att det skulle bli soppa av det. Så jag började dagen med att sätta en deg på ett underbart soppbröd som jag har recept på. När sedan middagen kom så kokade jag vår soppa och den blev ljuvlig. Då kände jag riktigt hur tacksam jag var att få vara hemma och hinna med sådana saker.

Dessutom hann jag förbereda ett tyg för sömnad. Jag hade hittat ett underbart grönt tyg, vid mitt senaste loppisbesök, som det ska bli kuddar av till en beställning. Grejen var att det var ett oanvänt påslakan där jag behövde sprätta upp sömmarna. Jag hann även gå igenom en del växter som skulle placeras om eller kastas. Så hela dagen var en sjukdomsvinst, kan man säga. Det gäller att tänka positivt.....:-)

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ja, ibland är det så... Härligt med en god soppa en höstdag...
Kram världens bästa Cicki!

Cicki sa...

Ja, soppa är sån där riktigt ruskvädersmat....:-)