söndag 7 september 2008

Mumsig söndagmiddag

Ikväll har vi ätit riktigt gott. Quinoa har blivit en favorit här hemma. Idag fräste jag upp lök, haricots verts och röd paprika. Det plus halverade gula körsbärstomater blandade jag ner i quinoan. Jag hade hittat ett recept hos Aglio e olio på en senapsvinegrett. Den blandades också ner och fick stå och dra en stund. Till det här stekte jag några kasslerskivor. Det var verkligen mumsigt.

Vi åt även en lite förrätt. Vi hade ju tagit upp lite rödbetor. Jag kokade några som vi åt med en smörklick till. Det var ljuvligt gott. Tänk att få äta egna skördade rödbetor. De hade som tur är löktjuven lämnat kvar.

3 kommentarer:

S... sa...

Åh, jag såg receptet igår. Jag gillar nämligen också quinoa men skulle vilja kunna variera mig.

Då måste jag testa i veckan!!!

Lena sa...

Nykokta rödbetor med smör,mums va gott.

Cicki sa...

S: Jag blandade inte i all vinägrett för jag var rädd för att det skulle bli för starkt. Så jag satte fram resten så man kunde ha på extra om man ville ha. Jag använde äppelcidervinäger som mild vinäger.

Lena: Det var supersmarrigt med rödbetorna. Det har jag längtat ända sedan vi sådde fröna...:-)