onsdag 16 juli 2008

Älskade Andersson

Han gjorde det, han fixade maskinen. Imorse ringde Andersson och väckte mig med orden: "Är du sysugen?" "Klart jag är", svarade jag käckt så han inte skulle märka att han väckt mig.

Maskinen är nu fixad och ska avhämtas i eftermiddag när Andersson med fru har återkommit från en semesteraktivitet. Nu är den servad och lagad och som ny. Andersson tycker jag har en fin maskin av mycket god kvalitet. Men det visste jag redan. Han är snäll, han Andersson. Inte nog med att han fixade till maskinen, han är inte heller så himla dyr. Sånt gillar jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att det ordnade sig så snabbt. Det är inte dumt att ha en Andersson! Han lär jobba snabbt också.

Kram/KB

Cicki sa...

Det gick väldigt smidit och smärtfritt. Jag hade ställt in mig på minst en veckas väntetid.

Anonym sa...

Åh, han låter nästan inte verklig! Som en seriefigur.. Var rädd om din Superman!
/June på www.junebacken.se

Anonym sa...

en sådan skulle jag med behöva, så bra att det finns dessa klippor! Ha det gott!!

Cicki sa...

Vi behöver alla en Andersson då och då. Och sambon vet om att jag nästan älskar Andersson....:-)

Maskinen står nu på sin vanliga plats och väntar på att bli använd.

Hilda sa...

Om jag hade både en Cicki och en Andersson så skulle jag nog våga ta fram min symaskin igen ;)