lördag 19 juli 2008

Lika och olika

Här har jag valt samma tyger till olika saker.

En liten solhatt till en två-treåring. Allt i bomull.







En läcker necessär i lite romantiskt snitt.









Som mellanlägg har jag använt skumplats. Både yttertyg och foder är i bomull. Två fickor invändigt.








Ett pocketomslag i ett kul bomullstyg med elefanter.













Samma "elefanttyg" men nu som en ganska stor necessär.







Rutigt bomullstyg i fordret. Fyllning skumplast och två stora fickor invändigt.

5 kommentarer:

S... sa...

Åh så fina! Funderade förresten över dina alster...gör du passfordral också???

Cicki sa...

Det har jag aldrig gjort men det är väl inte omöjligt att fixa till. Menar du ett sånt fodral som man bär om halsen eller knäpper i en liten väska runt magen? Själv har jag ett som är tunt så man kan sätta det innanför byxlinningen. Eller menar du bara ett lite fodral som pocketomslagen?

S... sa...

Min man har någon gång fått ett fodral som pocketomslagen till sitt pass vilket är praktiskt om man tex har fyra och då olika färg tex...eller något roligt mönster på barnens...

Kanske något för dig att sy till marknaden också!!!

Lena sa...

LIKADANT TYG!!
Du har använnt ett likadant tyg till solhatten och necessären som jag använnde till Lapptäcket som jag sydde till min svärmor.
Tänk vad världen är liten!
Har lite uppehåll från bloggandet nu under sommaren,men jag återkommer.
Ha de.

Cicki sa...

S: Det är ingen dum idé. Får väl plocka fram mitt eget och kolla måtten....:-)

Lena: Kul. Jag har fått det av en kompis som hade sytt gardiner av det. Men det är inte ett dugg blekt eller så, så hon kan inte har haft de uppe mycket.

Här varvar jag sommardagarna mellan symaskin, dator och lott. Vi är på lotten varannan, var tredje dag beroende på hur vi orkar. Vi var där idag i tre timmar och jag kan knappt gå nu. Ändå har jag bara rensat lite men man har ju inga reserver. Men det är himla mysigt att bara vara där och sitta och fika.