söndag 6 juli 2008

Lite smått och gott

Just nu känns det som att tiden fördelas mellan symaskin och lotten. Några timmar varannan dag är lagom att vara på lotten. Sedan måste kroppen få en dag till att hämta igen sig på. Helst skulle man ju ha en trädgård som det gick att gå ut och greja lite i när man orkade. Nu måste det planeras lite mer. Men vi vill inte vara utan lotten för det känns mycket skönt att vara där.

Vid symaskinen har jag hållit på att ta fram lite nya modeller. Det har blivit några misslyckanden men så lätt ger jag inte upp. Det jag misslyckats med är att ta fram en snygg och lättsydd necessär och en grytvante som jag sett och som jag vill göra. Jag får göra nya försök med det. Jag ska även snart börja med en barnvagnsväska till det kommande barnbarnet vagn.
Här kommer i alla fall lite smått och gott som jag gjort den senaste tiden:

Näsduksfodral i kuvertmodell.














Näsduksfodral i en annan modell.









2 kommentarer:

Hilda sa...

Jag är otroligt imponerad av allt du gör Cicki. Jag tycker du är hur aktiv som helst mest hela tiden men samtidigt vet jag hur väl du måste lyssna på din kropp.

Vad ville jag få sagt nu då? jo DU ÄR kanon! kram!!!

Cicki sa...

Tack älskade Hilda. Jag lyssnar verkligen på min kropp nu. Skulle jag inte få hålla på i lagom takt skulle jag nog bli tokig. Jag syr en stund, byter ställning genom att sätta mig vid datorn en stund, syr igen, sätter mig vid köksbordet och läser, syr en stund, lägger mig och vilar. Så ser min dag ut. Den är nog uppdelad i kvartar eller nåt sånt, gissar jag. En kvart här och en kvart där för att växla ställningar......:-)