onsdag 11 juni 2008

Totte suger


Vi har nog jordens knäppaste katt. Fast han är ju för go, vår gamle man. Så här gör man på honom istället för att borsta han. Och jag lovar alla som tror det är djurplågeri att han är helt cool. När detta var över så la han sig bara tillrätta i fåtöljen igen och sov en stund till.

I förra lägenheten hade vi badkar. Då gillade han att bada och bli blåst med hårblåsen. Gud, vad jag kommer att sakna honom den dagen han är borta. Även om jag ibland blir irriterad på honom när han ska dela huvudkudde med mig och brer ut sig totalt hänsynslöst.

OBS! Det är inte mitt håriga bröst som syns.....:-)



10 kommentarer:

Anonym sa...

Via trebarnsmamman hamnade jag hos dig. Trevligt!

Detta med djur är lika spännade.
Jag miste min ena hund för en vecka sedan..=(
Hon var en lite sort som tog STOR plats i sängen och i våra hjärtan.
Och hon skulle aldrig få ligga i sängen...hmmm
Nu saknar jag henne och hennes vräkande.

Cool katt! Han vet helt klart hur man ska leva livet på bästa sätt.

Nu ska jag vandra vidare till dina väskor.
ByeBye

Cicki sa...

Välkommen hit. Visst saknar man djuren när de försvinner. Totte hade en syster som vi förlorade i höstas. Hon lämnade ett stor tomrum. Vi hade även hundar tidigare och de saknas fortfarande fast det är flera år sedan vi förlorade dem.

Anonym sa...

Hihi vad härlig han verkar, mycket praktiskt får jag säga. Har för ca 2 veckor sedan fått ett litet nyförvärv en liten grå kisse som troligen inte blir helt olik din till teckningen då han blir stor kan kan jag tro... ha det gott!

Anonym sa...

Vad härligt det är med alla knäppa katter!! Vi har nämligen också jordens knäppaste. Vi kan bolla med honom hur som helst och han beter sig som en hund, brer ut sig på samma sätt och springer till och med efter bollar! Han kom till oss som tvåveckors bebis och vi trodde nog inte att han skulle överleva men det gjorde han!! Nu är han världens goaste och hela familjen avgudar honom!
/June på www.junebacken.se

Anonym sa...

Har för mig att labradorer ofta gillar att bli dammsugna...så jag blev inte förvånad. Skulle jag däremot försöka med min lilla katt så skulle hon nog sugas in i dammsugaren hela hon, så liten är hon.

Har förresten utmanat dig!

Cicki sa...

Barbamorsan: Visst är det underbart med djur, speciellt katter. Jag är nog en utpräglad kattmänniska även om vi haft hundar också. Totte är en halvperser. Totte är son till sambons förra katt Alex så egentligen heter Totte, Torsten Alexandersson....:-)

June: Vi kan också göra nästan vad vi vill med Totte. Numera är han inte så leksugen utan sover mest. Han är fjorton år nu så det börjar ju närma sig. Tur vi har Elvis kvar sedan annars blev det alldeles för tomt.

Cicki sa...

Karolina: Jag får väl kila iväg till dig då och se vad du utmanat mig med.....:-)

Hilda sa...

HA ha En del husdjur blir så otroligt personliga och de blir verkligen ens bästa vän. Den dag de går bort saknar man dem hiskeligt. Men man får leva i nuet och njuta av varje dag tillsammans.

Anonym sa...

Sådär brukar vi göra med våra hundar också! :-)
På tal om knäppa djur så ylar vår ena hund som en galning när glassbilen kommer. Hon tål tydligen inte glassbilens trudelutt. I övrigt brukar hon inte yla.

Cicki sa...

Annikatt: Det lustiga är att vår gamla dammsugare var Totte jätterädd för. Jag behövde bara ta fram den för att han skulle sticka. Det har förmodligen något med ljudet att göra. Det är väl likadant med din hund. De är ju faktiskt lika unika individer som vi själva är...:-)