måndag 9 juni 2008

Fönstertvätt


Idag har det varit fönstertvätt som gällt. När jag tog ner gardinerna häromdagen så bestämde jag att för första gången i mitt femtioåtta åriga liv så ska jag inte sätta upp några gardiner. Blomsterprakten får tala för sig själv under sommaren. Jag har hängt dit några kedjor som dekoration bland spenaten.







Vid balkongdörren satte jag upp en panelgardin. Egentligen hade jag nog helst velat sätta upp en fransgardin men det är inget ekonomiskt läge för några inköp just nu. Det blev ett konstigt ljus här men det syns väl lite ändå. Jag håller också på att sy nya kuddfodral som jag ska fota när de är klara.

Sambon har också gjort en insats. Han har börjat röja ur en massa gamla dataprylar som vi ska åka med till tippen när han är klar. Jag känner mig nästan chockad över detta initiativ.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kasta? Tippen? Jag förstår att du är chockad.

Är det värmen tror du, eller förberedelse för "flytten" till Sicilien..?

Vad fint du har gjort i dina fönster.

Kram/KB

Spader Madame sa...

Vilka blommor... Så där snyggt har bara du och min mamma. Här dör alla blommor utom de nya, som kallas garderobsblommor, presenter från mamma! Henrik brukade sköta våra blommor, otroligt nog! KRAM!!

Cicki sa...

KB: Jag är något chockad. Men A-K och S kommer nästa måndag så han ska nog impa på nya svärsonen...:-)

Spader: Jag förstår inte själv hur de kan bli så där. Jag har absolut inga gröna fingrar, jag pysslar inte ett dugg med dem, vattnar när jag kommer ihåg typ en gång i veckan eller var fjortonde dag, lite som det faller sig. Och jag har lyckats ta dö på en garderobsblomma. Det är nästan skickligt....:-) Men jag gillar blommor så det är kul att de blir så där fina.

Det syns inte på bilden men till vänster om fönstren står en fikus. Nu går den upp i taket. Den köpte jag när jag var nyskild -97. Det var en sån där som man köpte på ICA för 39.90 eller nåt sånt. Jag har flyttat två gånger sedan dess. Jag har struntat i allt annat bara fikusen klarat sig....:-)

Anonym sa...

Undrens tid är aldrig förbi - när det gäller karlar... Gubben har nu själv installerat om sin dator, efter lite stönande... Frågor till mig, mm. Till sist frågade han om jag var likadan i när användare ringer på jobbet :p "Nä, meddelade jag - då har jag betalt för att hjälpa en användare... det har jag INTE här" ;) Jag försökte samtidigt nämligen dona med min dator så man möjligen kan få den fungera - men se det gick tydligen inte ;)
Må så grankott...

Hilda sa...

Jösses Cicki! Vad ni är aktiva. Själv sitter jag bara och slappar och funderar på vad jag skulle kunna göra om jag inte slappade. Jag tyckte det såg ljust och fräscht ut utan gardiner. Kram!

Cicki sa...

Å ja Hilda. Du har ju rätt att slappa efter ert jättearbete med taket. Visst blev det fräscht utan gardiner. Sambon var lite skeptisk men kom fram till att det går ju att hänga upp gardiner om man inte trivs med att ha det så här. Fast jag gillar det helskarpt.

Anonym sa...

Puh... just nu skulle jag behöva göra massor - men... denna dagen ÄR något som totalt sugit musten ur mig... började även dagen på jobbet med negativ energi - möte med chefen ang vad som händer efter 1juli... jag kan inte svara på det... inte populärt, men vad svarar man... ärligt... suck...
Må så grankott...