onsdag 27 februari 2008

Ont idag

Idag är det en dag med fruktansvärd ryggvärk. Och jag har ingen möjlighet till vila eftersom jag bokat tvättstugan. Förrutom tvätten så innebär det byte av lakan i sängarna och vädring av sängkläder. Vädringen slapp jag undan eftersom det regnar och jag kan inte lägga ut täcken och kuddar på balkongen i sånt väder.

Jag får väl skylla mig själv på ett sätt. Jag är otålig till min natur och har svårt att vara i stillhet. Jag vill alltid ha något på gång. Sista tiden har värken hållit sig förhållandevis lugn vilket har gjort att jag både sytt mycket och bakat en del och i måndags kokade jag även ett långkok med ärtsoppa. Jag hade mycket ont redan igår men då ville jag åka på bokrean. Den kan man ju inte missa. Synden straffar sig själv, heter det. Och jag borde, efter 15 år med den här diagnosen, lärt mig hur jag ska hantera det hela. Men man vill ju vara frisk och aktiv och då förtränger man värkdagarna.

Idag gäller det bara att harva på så gott det går och längta till kvällens avkoppling.

6 kommentarer:

Lena sa...

Jag känner med dig.Man måste ju va så himla LAGOM med den här sjukdomen.Men det ÄR ju bra att man vet vad man får ÄTA upp.
Men man lär sig ändå aldrig.
Huvudsaken är ju att man då har gjort något roligt.
Ta hand om dig.KRAM

Cicki sa...

Du vet ju hur det är. Ibland tar jag faktiskt värken medvetet bara för att få göra nåt kul. Det blir ofta så på hösten eftersom jag älskar att trava i skogen och plocka svamp. Där är jag och min kropp inte överens.....:-)

Anonym sa...

Hoppas du tagit det lungt i kväll, vilat och lyssnat på din vinst, va roligt med en sådan överraskning!
Jag lägger in dig hos mig, tack för att jag får vara hos dig =)

Cicki sa...

Jag har varit på min vattengymnastik. Det var skönt och det var nog precis vad jag behövde. Varmt vatten och varsamma rörelser.

Visst får du vara hos mig....:-))) Jag har också länkat till dig.

Anonym sa...

Jaa det var det jag såg , det var så himla roligt =)
Vattengymastik är verkligen toppen, blir alltför sällan nuförtiden bara....

Cicki sa...

Jag går varje torsdag. Det har jag gjort i många år nu så vi är ett kul gäng som även umgås en del privat. Det är i Reumatikerföreningens regi så det är ju väldigt anpassat och gör så gott. Det brukar vara ett kort uppehåll över jul och uppehåll två månader över sommarn.