tisdag 26 februari 2008

Bokrean

Nu har vi varit på bokrean. Det var tänkt att vi skulle åka på bokrean på Coop. När man läste de olika bladen så verkade det som att de hade de bästa priserna på böckerna jag ville ha. Men så kom bokbladet från Ica Maxi och de hade ett kanonpris på Madame Terror av Jan Guillou endast idag. Eftersom Ica och Coop ligger bredvid varandra så kändes det inte som något problem. Vi började på Ica. I kassen hamnade givetvis Madame Terror. Sedan stoppade jag ner Nobels testamente av Liza Marklund, Män som hatar kvinnor och Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Flickan som lekte med elden har jag redan men har lagt den åt sidan i väntan på de andra. Nu ska jag läsa alla tre på raken. Sambon köpte en bok om maffian på Sicilien.

Det fanns mer som hägrade men budgeten var rätt låg och vi skulle ju även kolla på Coops rea. Så vi bytte parkering och gick in på Coopen. Deras rea var urdålig. Det stämde inte alls med vad de annonserat. Dessutom brukar de ha en kanonrea så vi blev väldigt besvikna. Vi hade en 25:-kupong så jag stoppade i alla fall ner Ken Follets Dödlig strid. Och så handlade vi apelsiner och lite mjölk och fil.

Vi bytte parkering igen och gick in på Ica för andra gången. De hade ju fler böcker jag ville ha men som jag avstått ifrån för Coops skull. Nu skulle jag ha de böckerna ändå. Det av Agenten och Den oskyldige mannen av John Grisham. Och så slank det ner en Kajsa Ingmarsson, Lyckans hjul. Visst hade jag kunnat handla fler men som sagt var budgeten begränsad. Det fanns några av Viveca Lärn jag ville ha men det får bli en annan gång. Jag tycker ändå vi fick mycket böcker för pengarna. Sambon ska köpa lite mer på nätet. Han har lite udda specialintressen som oftast inte finns med på rean i handeln men som han hittat på Bokus rea.

4 kommentarer:

Hilda sa...

OJ vad kul med bokrean. Den har jag glömt bort! Vilken dag du haft. Skönt att ha dig tillbaka här på bloggen. Ska maila mina personuppgifter så snart jag hinner. Kram

Spader Madame sa...

Du kommer ha det underbart i flera veckor med Stieg Larsson hör jag! Ligger böcker hemma i byn och väntar när jag kommer hem...Bokrean regerar...

Cicki sa...

Jag började redan igårkväll så nu kommer jag att ha Stieg som sängkamrat under en tid....:-)

Lena sa...

Dom är bara så himla bra.Har läst alla tre och man kan nästan inte lägga dom ifrån sig.
Synd att han inte finns mera.