lördag 17 november 2007

kontroll på tillvaron

Idag har det varit städdag. När jag mår dåligt då städar jag. Det är mitt sätt att få kontroll på min vardag igen. Efter allt som varit med Mimmi så behövde jag återta kontrollen. Det blev ju en hel del nedsmetat efter hennes sjukdom så jag har tvättat klädsel till både soffa och fåtöljer, tvättat våra täcken, rengjort madrass osv. Allt har jag inte gjort idag men idag återställde jag allt till det normala igen. Sambon har dammsugit allt eftersom jag får så ont av att behöva göra det. Han får också ont men vi delade upp det så att han gjorde det så gjorde jag en massa andra saker som han inte kände för. Det blev en bra arbetsfördelning. Jag satte fram lite mysiga ljuslyktor och bytte dukar och pysslade på lite. Nu känns det som att livet börjar återgå till det normala igen.

Det blev lite stämningsfullt när vi var helt klara och jag slog upp en kopp kaffe åt mig. Precis när jag satte mig så började kyrkklockorna att ringa sin helgmålsringning. Det kändes helt rätt. Jag hade gjort helg då.

Inga kommentarer: