torsdag 12 mars 2015

Torsdag 12 mars

Hostan är fortfarande hemsk. Inatt har jag fått sova i korta intervaller på grund av hostan. Måtte det inte bli värre.

Jag har tillbringad dagen med fingrarna jordiga. Det är dags att plantera om krukväxterna. Jag har tagit några tidigare, men idag blev det faktiskt hela köksfönstret plus en från sovrummet. Jag får så ont i ryggen att stå och hålla på med sånt där så jag får ta det i omgångar. I vardagsrummet ska jag bara ta några stycken. Alla behövs ju inte planeras om varje år.

Idag är det en så kallad 2-dag. Det vill säga en av fastedagarna i 5:2-dieten. Det är nu fjärde gången jag äter chiafrön till frukost. Det var ett bra tips jag fick med havredrycken. Så fröna som får svälla i havredrycken blir en perfekt och mager frukost som håller mig mätt länge.

Det är så synd att jag inte kunnat träna på en hel vecka. Vill inte göra det nu när influensan finns i kroppen. Men så fort hostan blir bättre så ska jag ta tag i det igen. Längtar verkligen.

3 kommentarer:

Smycka sa...

Den däringa hostan låter inget vidare du! Krya-på-dig-kramizar <3

Cicki sa...

Smycka: Det är en riktigt dålig jäkla skithosta...:-(

Camilla sa...

Krya på dig! Tröstlöst med hosta för den kan sitta i så länge. Hoppas att det snart vänder.