tisdag 17 mars 2015

Tisdag 17 mars

Konstaterar att om mamma fått levt skulle hon fyllt 88 år idag.

För övrigt har dagen gått i mycket positivt tecken. Vi hade bestämt oss för att ta en loppisrunda idag. Det betyder ett besök på PMU:s loppis plus Pingstkyrkans loppis. Det blev givande besök på bägge. Några bokfynd, lite tyger, en jumper och lite keramik. Bilder får komma imorgon för det är för mörkt att fota nu.

Sedan var vi på Plantagen. Jag ville ha en liten klätterväxt att göra ett fint arrangemang med. Dessutom skulle jag köpa blomstift. Att hitta en blomma jag ville ha var inget problem. Det var värre med blomstift. Ingen i personalen visste ens vad blomstift var för något. Vi testade på Jula och ÖB också utan resultat. Men eftersom gullrankan håller på att ramla ner från väggen var jag tvungen att hitta något. Det slutade med att vi köpte stift som man sätter fast elsladdar med. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Som en extra knorr på denna braiga dag så hade jag fått Burda Plus i brevlådan. Det finns mycket att glädjas åt om man bara lär sig att glädjas åt de små detaljerna i livet.....:-)

Inga kommentarer: