onsdag 18 mars 2015

Loppisrundans bilder

En tallrik från Gustavsberg. Det är en tecknad scen från Fredmans Epistlar på den. Den ska finnas i 12 olika scener. Så det kan bli något nytt att jaga rätt på....:-)

Sambon samlar på denna typ av sejdlar. Så han blev nöjd.

 En västtysk vas till dotterns samling. Vill hon inte ha den så behåller jag den gärna själv.
 En trevlig jumper som jag hittade.
Ett gäng tyger fick följa med hem. Det är mest till foder. Det blå tyget är egentligen mer blålila (blå syren). Men jag fick inte fram rätt färg. Det är ett tunt lintyg och om det räcker till så ska det få bli ett par sommarbyxor till mig själv.

Några böcker fick även följa med hem, men de glömde jag fota.

2 kommentarer:

Mona sa...

Den där sejdeln var häftig.

Cicki sa...

Mona: Visst är den. Han, sambon alltså, börjar få till en fin liten samling...:-)