söndag 15 mars 2015

Söndag 15 mars

Vilken skillnad på nätter, fredag- och lördagsnatten. Inatt har jag sovit ordentligt. Svettats mycket och inbillar mig att jag svettas ut förkylningen. Hoppas det är så.

Den som lyder råd är vis, heter det ju. Så jag lydde rådet om bikarbonat. Om det är det som botat hostan eller om det var dags ändå vet jag inte. Men hostan är i alla fall mycket bättre och jag tror det är bikarbonatet. Så jag fortsätter med det några dagar till.

Det är sådant här som gör bloggandet så roligt. Man berättar något, i det här fallet om en gräslig hostig natt, och det kommer ett råd från en vilt främmande människa. Någon som vill mig väl. Hade inte internet funnits så hade jag förmodligen aldrig fått lära mig detta tips.

Jag hade heller inte fått träffat min älskade sambo och alla andra fina vänner som jag mött via blogg, mailinglistor och facebook. Nätet har verkligen förändrat mitt liv, till det bättre på många sätt och vis.

1 kommentar:

Smycka sa...

Håller med dig! Nätet är bra på många sett! Skönt att "höra" att du mår bättre. Kram =o)