lördag 28 januari 2012

Egen tid

Idag har jag kvalitetstid med mig själv. Jag är ensam hela dagen. Det är jätteskönt, eftersom det sker så sällan. Sambon är och  hjälper en kompis med hans dator. Eftersom vi vet hur omständig han är, så räknar vi inte med att sambon är hemma igen förrän någon gång i natt.

Vad ska jag då göra? Naturligtvis ska jag sy. Jag håller ju på med den roliga kjolen. Självklart så mikrovärmer jag några rester för att slippa laga mat.

Dessutom får jag välja TV-programmen alldeles själv. Så klockan åtta knäpper jag på trean och tittar på Änglar och demoner med Tom Hanks. Efter den så blir det femman som sänder filmen Babel med Brad Pitt och Cate Blanchet. Kan det bli bättre än så här?

5 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Ibland är det skönt att bara rå om sig själv.
Ha en riktigt go kväll.
Kram

Charlotte sa...

Änglar och demoner, Hade ingen aning om att den var så lång! Nickade till några gånger med strumpstickningen i knät! Så gärna jag ville se den! Nu har jag knappt nåt sammanhang! Sabla hjärna å va korkad! Kram

Annika sa...

Är det samma omständiga kompis som du har skrivit om förut vid nåt tillfälle kanske? :-)
Hoppas dagen har varit skön och att sambon har kommit hem nu! :-)

Cicki sa...

Polargrevinnan: Ja, det har jag.

Charlotte: Hur dags gick filmen hos dig? Här började den kl 20.00.

Annika: Vad du kommer ihåg. Ja, det är han jag skrivit om tidigare. Räknar med att sambon är hemma vid 2-3-tiden.

Camilla sa...

Hoppas att du hade en skön egen dag och att det blev mycket sytt.