lördag 20 augusti 2011

Lite sur på Ingvar

Nu börjar det närma sig slutet. Igår körde vi hela gänget. Kära svärsonen slutade tidigare på jobbet och anslöt så fort han kunde.

Sambon tapetserade klart. Han och dottern röjde ur rummet och städade. Sedan började det skruvas. Sonen assisterade genom att röja bort all wellpapp och plast efterhand. När avslutade vid halv tio-tiden så var sängarna på plats, obäddade.

Sonen och jag var iväg till en butik som heter Fröken Fräken. Jag har kommit i kontakt med dem via Facebook och blev glad när jag upptäckte att deras butik ligger nära där sonen bor. Jag hade ju en idé om att sätta upp något hängande i gardinstången i vardagsrummet. Jag har nämligen bara satt en gardinvåd på ena sidan. Balkongdörren sitter ända uppe ena hörnet, så det blir bökigt med en gardin. Dessutom går den inåt. Vi har letat i massor med affärer, men inte hittat något som passar. Men hos Fröken Fräken hängde det perfekta som jag och sonen kunde enas om. Jag skulle själv kunna tänka mig dem hemma, eftersom vi har samma problem med vår balkongdörr. Bild kommer så småningom.

När vi utfört det uppdraget så fortsatte jag med att sy prydnadskuddar. När det var klart så plockade jag ihop symaskin och allt annat i tron att jag hade sytt klart för denna gång. Jag skulle börja stoppa täcken i lakanen så vi skulle kunna bädda. Då upptäcker jag att det inte är några hål att sticka in händerna i påslakanen. Det funkar kanske för oss vanliga dödliga men inte för sonen. Jag började sprätta för hål igår men vi gav upp då eftersom vi var så trötta. Så idag ska jag sy om Ikeas lakan. Eftersom vi kastat och slängt det mesta av hans gamla lakan så köpte vi två nya omgångar till hans nya dubbelsäng. Så jag har fyra lakan att sy om idag. Känns som en väldigt onödig grej.

Sedan ska det lull-lullas. Slutresultatet kommer att bli grymt snyggt. Bildbevis kommer.

5 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Blir också tokig på att de snålsyr IKEAs lakan. De tjänar typ 2-3 minuter per lakansset och jag måste lägga 30 minuter på att sy om dem :(

Blev väldigt nyfiken på balkongdörrslösningen och väntar med spänning :)

Charlotte sa...

Ja, visst är det fjolligt att inte ha öppningar på påslakanen så man kan få in händerna! Borde ses som en mänsklig rättighet! Fas det kan vara likadant på JYSK! Ha en trevlig helg!

engelsson sa...

Skum den där Ingvar..kram

Hannele på Hisingen sa...

vi har kappa vid balkongdörren

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Bild kommer på lösningen.

Charlotte: Jodå, Jyska kan/kan inte de också.

Engelsson: Konstig typ det där...:-)

Hannele: Det var en kappa där tidigare så vi ville vara lite wild and crazy och testa något nytt.